Gå til innhold

Antall hjerteslag...Gutt vs jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som husker hva forskjellen er hos gutt og jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutt er lavest og jente er høyest er det vel de sier... Nøyaktig hvor mange slag husker jeg ikke..:)

Skrevet

Noen som vet?

Du som venter gutt, hva ligger hjerteslagene på hos deg?

Skrevet

Vi har vært på 3D UL og veit at vi venter jente, kan ikke ta feil altså!! ;-D

Og vesla har ligget på 140-150..

Skrevet

under 140 er gutt, og over 140 er jente.. Men vet ikke når i svangerskapet dette jeller men

Skrevet

Venninnen min venter gutt, og han har ligget på rundt 160..

Skrevet

Ok, da blir det spennende å se om dette stemmer. Vi har ei jente fra før og hun lå jevnt på 144. Denne gangen tror jeg det blir gutt, men antall hjerteslag i dag var 144:)

Skrevet

Hehe, ja der eg leste det var berre en side med kjerringsråd, om det ble gutt eller jente ;P

Skrevet

Ja det ert jo bare kjerringråd:) Det samme med den kinesiske kalenderen eller hva det er...der skal jeg også få jente:)

Skrevet

bare tull..stemmer ikke på alle det der:) jeg har 3 gutter og sistemann hadde jenteslag..min søsters gutt hadde jenteslag og jenta gutteslag..så det er nok tilfeldigheter...Stoler mest på UL jeg,men den kan jo også ta feil..Har tre gutter fra før og hatt veldig ulike svangerskap..men alle har gått bra:)Venter spent nå...Gutt nr 4?Prøv å spå med kork:)Spennende..

Skrevet

Er nok ingen fasit med hjerteslag, nei, men selv jordmora mi sa i forrige uke at over 140 er "typisk" for jenter og under 140 for gutter.

Skrevet

Vi får se ;) Hvor langt på vei var dette? Jeg er 25.

Min hadde 144 hjerteslag i minuttet, og det antas det er ei jente.

Men dette synker vel gjennom hele svangerskapet?

Skrevet

I mitt forrige svangerskap lå hjerteslagene over 140 hele tiden, jordmora var sikker på at det var ei jente, men det var en gutt!

Skrevet

sønnen min lå på 160. nå er det på 144 hele iden. og jeg innbiller meg det er jente. er bare en følelse!! og de kunne ikke se no på ul uke 15, så hper det var fordi det "ikke var noe" å se :P at det da var jente hehe

Skrevet

Jeg venter tvillinger, en gutt og ei jente.

Nå i uke 20 har gutten en frekvens på 142 og jenta 156 (tror jeg det var)

Skrevet

Hei

Sist jeg var gravid lå hjertelyden rundt 130 men jeg fikk jente, nå ligger den på 160 men skal ikke vite kjønn :) blir spenende:)

har sjeket opp alle disse kjerringrådene og mye tyder på gutt, men ikke hjerteslagene, får pent vente og se:)

klems

Skrevet

Hei!

Jeg har en av hver inni magen, og gutten hadde 136 sist gang og snuppa hadde 142! Men tror nok ikke det er noe fasitsvar på det her! :)

Skrevet

Så og si alle kjerringråd slår feil for min del. Venter gutt, og har hatt 144 slag hele veien. Kinesisk kalender sa også jente.. Så omtrent alt er "feil" for her:-)

Skrevet

Det er bare tull, dette med hjerteslag. I Norge sier de at under 140 er gutt og over 140 er jente, men i Danmark sier de omvendt- beviser vel det meste.

Skrevet

vi får gutt, lå sist på 144 slag i minuttet :)

Skrevet

Har ei veninne som trur 100% på dette.....- til min store fortvilelse!

Har to barn frå før. Jenta låg på mellom 120-150

Guten låg på mellom 130-160

I dag var hjerteslaga på 144.

Skrevet

Jeg visste ikke at danmark hadde det motsatt...

Uansett så må man kanskje ta dette med en klype salt, på lik linje med alle andre lignende ting som spiss mage=gutt, mye dårlig i svangerskapet=gutt osv....Akkurat dette med hjertelyden, hadde det vært artig å forske mer på.

Skrevet

mye dårlig i svangerskapet= gutt ???? jeg trodde det var jentene jeg??

uansett....jeg fikk gutt sist, og han lå på 130 hele tiden!

i dag fikk jeg høre hjertelyden for første gang, 150-170, satser på jente nå da!! hehe, er jo lov å håpe på en av hver;)

Skrevet

Jeg venter gutt og hans slag er 150-160

Skrevet

Klart det, men det er moro å kikke på fordet :P

Faktisk tyder nesten alle "kjerringråd" på jente, samme gjorde det kinesiske kartet, magefølelsen og ultralyden..hehe.

Jeg vil bli overrasket STORT nå om det kommer en gutt ihvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...