Rotekoppen88 Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Vi har funnet et hus vi liker veldig godt, og karakteriserer det nesten som drømme huset vårt. Eneste bakdelen er at det er ingen andre barn i gata, og de som bor der er godt voksne folk i 50 årene. vi haar en på 4 mnd og ei på 2 og et halvt. Her vi bor nå har vi barn i nabohuset og det er veldig lettvint. Er så redd for at vi kommer til å angre oss Noen som har noen synspunkter?
iznogood Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Vanskelig! Naboforhold er ikke nødvendigvis så viktig (synes jeg), men det blir veldig stusselig for barna når det ikek er noen andre i ganten de kan leke med. Tror det med mangel på lekekamerater kanskje hadde vært noe jeg ville tenkt nøye over før jeg vurderete å kjøpe huset.
~sjiraff~ Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Om det ikke er barn i de nærmeste husene er det vel barn i nærområdet? Vi flytte fra en tomannsbolig med snuppas bestevenn vegg-i-vegg, til en enebolig med bare folk på 60+ i samme gate. Klart det har vært et savn for snuppa å flytte fra bestisen, men vi prøver å treffes ofte allikevel (er vel ca 2 km unna). Og jeg vet det er en del barn oppover i veien her så jeg er sikker på at snuppa får venner her etterhvert også.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Hmmm, naboforhold er viktig for meg i den forstand at man tar hensyn til hverandre, ikke støyer unødvendig, holder litt orden osv. Ikke så mye at man trenger å gå overens eller bli bestiser liksom ;-) Men, når man har små så er jo lekekamerater veldig viktig. Så dersom det blir langt til nærmeste hus med barn så hadde jeg vurdert grundig om det var det ideelle for oss. Drømmehuset skal vel gjerne ha drømmeomgivelsene også! Huskjøp er jaggu ikke lett. Jeg føler at når vi er ute og ser nå så er det alltid et eller annet det skurrer med. Enten at det er for dårlig vedlikeholdt, at det er for dyrt, at naboene har bilvrak og annet møl i oppkjørselen osv. Tror kanskje jeg er litt for kravstor, for min kjære mener mange av dem har vært helt perfekte for oss ;-) Lykke til med huskjøp!
Helene <3 Sarah Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Personlig vil jeg bo i nabolag med mange barn når jeg kjøper hus, basert på egen barndom... Det var rene "bullebyen" der jeg bodde, og det var fantastisk
Kamomille Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Jeg vil si at naboforhold er viktig. jeg har selv vokst opp med mange unger i gata, og synes det var helt topp!! Selv bor vi nå ganske usentralt, i et veldig spredtbebygd strøk. Når vi fikk førstemann var det ingen andre barn her. Nå er det blirr endel unger i området, men fordi vi bor spredt er det ingen unger som kan springe over til hverandre. Og pga litt farlig vei vil jeg ikke slippet ungene ut i gata alene. Jeg synes det er synd at det er sånn. Jeg skulle gjerne sett at ungene hadde barn i umiddelbar nærhet slik at de kunne "hoppe over gjerdet" til hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå