Gå til innhold

Synes dere at man må ha et rom til hvert barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn og rom til hver av de. Men vi ønsker oss ett barn til, men da vil jo ikke h*n få eget rom... Vi har jo blitt så kravstore nå for tida, bestemor har (hadde) 7 søsken, de hadde bare ett soverom. Men de levde faktisk ganske bra fordi deres foreldre hadde et rom for seg selv å sove på o",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi får 2 tette og de skal dele rom. jeg delte rom når jeg var barn,. går noen år, før de blir for store synes jeg.

Skrevet

Ideelt sett: Ja. I alle fall et "must" når de blir større.

Vi eier en veldig fin leilighet, med 2 (store) soverom. Når Ava får en bror/søster, vil de dele rom, i alle fall inntil vi har fått pusset opp i boden. Heldigvis er det ganske stort :-)

Men:- Om barnet mitt kunne velge mellom ett eget rom og et søsken, ville det nok sagt søsken :) Det er i alle fall det mamma vil ha :)

Skrevet

Vi har to jenter med 2,5 år imellom som deler rom, og det går veldig bra. Som "lengter er høygravid!" sier så går det noen år. Så her får jentene dele rom til vi får oss hus om noen år=) Størstejenta som nå er 3,5 år synes det er kjempestas å ha lillesøster sammen med seg=)

Skrevet

Jeg synes de trenger hver sitt rom etterhvert som de vokser til iallefall. Når de begynner på skolen, og iallefall når de er tenåringer.

Men små barn kan godt dele rom.

Viktigste grunnen til å ha eget rom synes jeg er at alle skal ha muligheten til å ha sin egen sone i huset hvor de kan trekke seg tilbake og mulighet til å få være i fred når de har med besøk hjem.

Om man har flere oppholdsrom, som stue, tv-stue, kjellerstue/loftstue e.l er ikke behovet for eget rom like stort. Da har man ett alternativt sted å ta med venner eller trekke seg tilbake.

Ville ikke latt "mangelen" på rom stoppet meg i få flere barn da =) Selv om man optimalt sett ønsker eget rom til alle barna, så tror jeg ikke de tar skade av å dele heller. Noen stortrivest jo med å dele, også etter at de er blitt ungdommer (men tror det oftest forutsetter at de er samme kjønn) =)

Skrevet

Når barna er små kan de vel fint dele rom. Men når de blir eldre kan det bli et probelm. Mannen min delte rom med broren sin til han flyttet ut og han er sterkt i mot at søsken skal dele rom, det var ikke noe ålreit syntes han. Men det kommer vel an på både alder og personlighet til barna kanskje :)

Skrevet

mine kommer til å dele i noen år fremover til vi kjøper noe selv... og jeg synes egentlig ikke det gjør noe...

vi har selvsagt gitt dem det stooore soverommet, og tatt det lille selv..=)

Skrevet

Barn må absolutt ikke ha eget rom.

Husker godt jeg delte og syntes det var koselig, jeg.

Men; da jeg nærmet meg fjortisalderen, så var best med eget :o)

Skrevet

Når nr 2 kommer vil jeg helst ha hvert deres rom..nøyaktig 2 år imellom, og da er det vanskelig å få storesøster til å ikke vekke babyen når de deler (inbiller jeg meg)

Skrevet

Vi har jo kjellerstue da... Jeg og gubben kan jo bruke det som soverom selv om det ikke er godkjent pga vinduene. hmm vi er litt på det praktiske plan når det gjelder nr 3. Tenk om det blir tvillinger o",)

Skrevet

Her blir det til at snuppene må dele rom i rundt 2 år hvertfall :) synes ikke det gjør noe når de er så små.

Når de bli større (rundt 10-12 år) så synes jeg de burde få eget rom slik at de kan ha litt privatliv.

Skrevet

når de er små gjør det ikke noe, men når de blir en 8 år og oppover skulle man hatt eget rom syns jeg.. men er ikke alle som har det da:P

Skrevet

Nei. Men kanskje ikke blande kjønn når de er i tenårene.

Jeg hadde ei venninne som sov på rom med si 4 år yngre søster, og de hadde det veldig fint sammen. Vet ikke helt hvordan det var for broren å bo sammen med sin ca 7 år yngre bror, men tror det gikk det også.

Skrevet

Snellene mine skal dele rom ganske snart. Vi har bare 2 soverom i dette huset.. I dag har storesöster det minste rommet, og jeg og gubben det störste. Lillesöster sover inne hos oss ennå, men om en stund skal vi bytte rom, slik at jentene skal få dele det störste rommet. Da de er så små ser vi ikke på det som noe problem i det hele tatt. (3,5 år og 5 mnd er det nå). Men vi har jo flyttetanker og kommer ikke til å bo i dette huset mer enn maks 2-3 år til nettopp pga störrelsen.. Og da skal vi passe på å finne noe som har fler soverom så de får ett hver :)

Skrevet

min jente på 8 år deler rom med broren på 2 år. Han har ikke ting og leker der men en seng som han sover i. Så det er jo på en måte hennes rom, hennes ting og leker(siden hun er såpass stor)

Dersom hun har venninner på overnatting tar vi bror inn til oss.

Hun synest det er koslig å ha han der og om morgenen tar hun ham opp i sengen sin:)

Men innen et år skal vi flytte til noe større og da blir det hver sitt rom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...