Gå til innhold

Gidder dere slanke dere når dere er prøvere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sikkert mange andre her inne så har maks-vekten stadig krøpet oppover. Innimellom blir det jo et skippertak for å å prøve å krympe 3-4 kg. Men nå som jeg er en prøver gidder jeg liksom ikke ta noe skippertak, selv om det er på tide....om jeg blir gravid er det jo på en måte bortkastet "arbeid"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, bollus - der er jeg ikke helt enig med deg! Men jeg forstår tankegangen din, det er ikke det..

Jeg er av den typen som legger på meg bare ved å tenke på mat, og må passe på å trene og spise riktig *hele tiden* ellers flyr vekten i taket. Jeg la på meg 16 kg da jeg var gravid forrige gang - noe jeg igrunn var sånn tålig fornøyd med - men du verden hvor godt de sitter! Har fremdeles 7-8 kg for mye, og snuppa har blitt 9 mnd alt. PLUSS at jeg jo nå er gravid igjen, og da kan jeg ikke legge på meg mer enn 8 kg de neste 8 månedene - er det mulig da?

Så bare prøv å gå ned selv om du er prøver tenker nå jeg, ett kilo mindre nå er ett kilo mindre å gå inn i et svangerskap med (hihi - jeg kan se bildet for meg).

Uansett - mine beste lykkeønskninger har du!

Skrevet

Bollus: Ja, her har det vært slik. Har tenkt at jeg sikkert snart blir gravid og må ha litt å gå på (gikk ned 7 kilo de tre første månedene sist og var tynn som en sild da jeg fødte). Har, dessverre, trøstespist en del de siste månedene. I tillegg har det jo vært mye fint vær med tilhørende god mat og drikke...:)

For to uker siden fikk jeg nok. Da innså jeg vel også at dette kan ta tid, så å gå opp et kilo i månedene holder bare ikke. Tok meg skikkelig sammen og er nå på god vei ned igjen. Har gått ned 1,5 kilo og har fortsatt 2-3 kilo igjen før jeg er fonøyd.

Dessverre har jeg, som sikkert mange andre, satt livet mitt litt på vent siden jeg sluttet på pillene i mai. Nå er den tiden over også. Jeg elsker å reise og vanligvis har jeg en liten bunke med flybilletter i skuffen, nå har jeg INGEN! Folk spør om jeg ikke er helt frisk! :) I går deriomt bestilte jeg 2 uker til syden i desember. Orker ikke å gå rundt og bare vente. OM jeg skulle bli gravid og bli kjempesyk (som sist), så får jeg heller bruke reiseforsikringen min.

Klem

Skrevet

tror at hvis man ikke er motivert til slanking, så nøtter det ikke....jeg burde og skjerpa meg..er sykemeldt , så blir lite turgåing og desto mer trøstespising. Men det er så hardt å komme igang....vet at hvis motivasjonen er der, så er det ingen problem....men drømmen er å være på idealvekt når jeg blir gravid....men det var drømmen da ; )

A1973...ikke legg livet ditt på vent.reis som før og kos deg!! trur trivsel har mye å si for helsa =)) Må bare krysse fingrene på at du holder deg frisk, selv om du forhåpentligvis er gravid før du reiser =)

Klem

Skrevet

Skriver under på det her. Jeg skulle også gjerne tatt av noen kilo, som dessverre henger igjen siden forrige svangerskap. Det er vanskelig å motivere seg, men jeg skal prøve å fortelle meg at både sunt kosthold og fysisk aktivitet er bra for mulighetene for å bli gravid, idealvekt likeså.

Og jeg vet jo at jeg blilr mye mer fornøyd og glad når jeg har en vekt jeg liker, og det spiller jo også inn..

Vi får prøve! Og skrekken er jo at det kan bli enda verre etter et nytt svangerskap...

Skrevet

Jeg har også i utgangspunktet et ønske om å gå ned en 4-5 kg, men har ikke vært så veldig motivert pga. babyprøvingen. I dag har jeg faktisk bestemt meg for å komme meg på trening, noe jeg ikke har gjort på veeeeldig lenge. Jeg vet at jeg ikke er gravid nå, men har el i begynnelsen av neste uke. Bør jeg tenke på noe i forhold til trening når jeg kan være gravid, eller er det bare å kjøre på? Hva gjør dere?

Skrevet

Heia deg! Jeg har også kommet meg på trening noen ganger de siste ukene etter LANG tids opphold, og tro meg, det er veldig godt!

Jeg spurte akupunktøren min om det du spør om, og hun sa at trening er bare gunstig. Men man kan gjerne være litt forsiktig når man akkurat har testet positivt. Fram til da er det bare å stå på, men ikke overtrene, selvsagt. Rundt EL er det bare bra å få fart i systemet.

Jeg har latt være å gjøre dype mageøvelser etter EL, vet ikke om det er nødvendig, men det er nå mitt valg. Har IKM om et par dager, men har ikke den store troen på at det er noe i magen.

Skrevet

Så bra da :-) Da håper jeg at jeg finner igjen treningslysten. Tror nok heller ikke jeg vil ta så mye mageøvelser rett etter el.

Kan jo ikke la kroppen forfalle selv om man ønsker å bli gravid!

Spennende for deg om noen dager da, det kan jo være at det er en liten spire der! Hvor lenge har du prøvd?

Skrevet

For meg har livet mitt blitt litt på vent, og jeg har ikke seriøst slanket meg. Ble gravid ved første forsøk med forrige, men det har tatt lengre tid dene gang.

Jeg synes det er vanskelig å være seriøs i forhold til slanking osv. spesielt etter eggløsning har jeg ikke vært fristet til joggeturer etc. selv om det ikke skal spille noen rolle, så er alikevel tanken om " i tilfelle" der.

har også blitt gravid og abortert i 10 uke for et par måneder siden, og da ble det ivertfall stopp på alle slankeplaner.

Men plutselig de siste to ukene har jeg ikke hatt lyst på godteri osv. så kanskje skjer det av seg selv? Nå venter jeg forresten bare på å IKKE få mensen i dag og dagene fremover slik at jeg ikke trenger å tenke på dette i det hele tatt.....

Skrevet

Gammel røy: Hmmm... Kanskje du er gravid? Eneste gangen, i hele mitt liv, jeg ikke har hatt lyst på godteri, brus ol. var da jeg var gravid. Jeg levde på tørre brødskiver uten noe på i ni måneder. Haha, ikke rart kiloene raste av! :) Dagen etter fødselen var jeg så sulten at jeg spiste 10 skiver til frokost! De jeg delte rom med trodde jeg var gal og kunne ikke skjønne hvordan jeg kunne være så tynn og spise så mye...:-D

Skrevet

Vi er visst en del i denne klubben :-)

Ja, det er litt vanskelig å balansere dette. Men jeg skal (som sagt) prøve å tenke på å leve sunt. Og man kan jo prøve å gå mer, for eksempel, om man ikke vil trene. Minst mulig sukker er også svært bra for å holde hormonene i sjakk, har jeg akkurat lært.

Ønsker attpåklatt - et definisjonsspørsmål hvor lenge jeg har prøvd. Har prøvd aktivt siden januar, men har hatt mye rot med blødninger, uregelmessigheter etc, så det er vel egentlig bare et par sykluser jeg er sikker på å ha truffet EL; og at alt annet har vært som det skal.

Men denne syklusen har vært bra, da, så jeg håper selvsagt på spire - men tror det ikke.

Skrevet

har og tenkt at jeg skal komme meg ut å gå litt ....men gu så god den sofaen er.....Akkurat nå er jeg sykemeldt og burde iallefall kommet meg ut...men nei...sitter her hjemme og venter på at helsa skal bli bedre....Trener hos fysioteapeut eneste....Men det er ikke nok- og selvfølgelig vet jeg det...men den motivasjonen ja....

Og sjokoladen...den får jeg ikke nok av...kjennesøtsug hver dag, men prøver å begrense det til helgene da =)

MEN når man får baby - forhåpentligvis til sommeren ( OPTIMIST) daaaa blr det masse trille turer ja =D Og lite søtt! hmmmm =)

Skrevet

Iallefall helt tydelig at jeg ikke er alene i denne båten! Prøver selvfølgelig å trene litt, spiller både håndball og fotball på bedrifts-nivå og en tur opp en knaus i ny og ne blir det også. Men som mange her inne jeg vel ubevisst litt forsiktig med å ta den "helt ut". Men godt å høre at mange tenker som meg, selv om jeg innerst inne vet at det beste nok er å holde vekten (er ikke egentlig overvektig) selv om jeg ikke orker å stresse for å kvitte meg med de 4-5 ekstra.

Lykke til med både trening og prøving til alle, og vær både flinke og forsiktige!

Skrevet

ble faktisk litt motivert etter denne debatten at jeg tok med meg mann og barn i ettermiddag ut på tur =) Vi gikk i 1 time og det var utrulig godt =) Og i vanskelig terreng tom....er spendt på hvordan ryggen min blir i morgen...men den må vel bli verre før den blir bedre er d noe som heter..... =(

Uansett så var turen kjempeflott!!

Skrevet

Jeg var også veldig flink i går - gikk på trening :-)

Følte meg som en skikkelig feit hvalross!

Nå er jeg virkelig blitt motivert til å gå ned noen kilo og stramme meg opp litt! Må jo være sprek hvis jeg skal bli en eldre mamma :-)

Skrevet

Så bra da=) Håper flere fikk litt motivasjon =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...