Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg har aldri skjønt dette med at noen tydeligvis synes det er tøft, kult, bra eller hva nå enn de mener det er, å si akkurat hva de mener for det må jo alle tåle å høre uansett. Er noe som heter: "Har du ikke noe fint å si, så trenger du ikke si noe i det hele tatt" Tror nok denne kunne vært noe flere her inne muligens kunne trengt å ta til seg. Hvorfor i alle dager må noen absolutt si at de mener noe er stygt bare fordi de synes det eller tenker det? Litt empati har sjeldent skadet noen vet dere, det går faktisk an å holde slike tanker for seg selv og å ordlegge seg litt mer diplomatisk i stede ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Verden hadde vært et mye bedre sted hvis alle tenkte sånn. Vi kan begynne et sted: Med oss selv!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Fordi her inne kan man endelig si det man mener. I det virkelig liv må man som regel bite i seg at andre tar dumme avgjørelser eller sier rare ting.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Nuvel, møter stadig vekk på folk som sier slike ting i det virkelige liv også. Desverre. Det væreste er at de er stolt av å være sånn, typsisk si "Jaja, jeg sier i hvertfall det jeg mener!", og da må jeg bare riste på hode i hvertfall for meg selv. Er veldig bra og sundt og ha egne meninger, og sterke meninger også, men noen meninger kan man stå for og diskutere, andre burde man vise empati nok til å holde for seg selv ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Enig, Alva. Enkelte ting sier man jo bare ikke. Kjenner ei dame som har blitt rett og slett trakassert av ei annen dame i mange år. En dag sier den ekle dama til henne at hun må se til å gjøre noe med tennene sine, for de er unektelig blitt veldig gule. (Alt folk får seg til å si!!) Da svarte hun for aller første gang ekkelt tilbake. - Har du sett tennene _dine_ i det siste? Du trenger å gå til tannlegen, for de begynner virkelig å se stygge ut! Så før du kritiserer andre folks tenner, sjekk dine egne først! Da ble det stille...
Gjest Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Er det mulig??? Ja det er utrolig hva enkelte klarer å lire av seg altså...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 jeg har ikke noe imot ærlighet, men det går an å ta litt hensyn til sine medmennesker også. det er lett å skrive sårende ting når man samtidig er anonym for da vet man at ingen kan ta deg på det liksom. det er forsåvidt jævlig feigt...syns jeg...
Solbollatilmamma Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Noen tror at de kan si hva de vil og deretter henvise til ytringsfriheten. Uavhengig om det er noen som finner det vittig å kaste rundt seg med kallenavn som "trygdesnyltende kalkunf*tter" og "fettiser" eller andre som mener man alltid bør kalle en spade for en spade - at det er lov betyr ikke alltid at man trenger buse ut med alt man har på hjertet. Det er skjelden eller aldri tøft, kult, bra eller positivt overhodet å trykke andre ned bare fordi man synes 'ærlighet varer lengst'. Men det er dessverre ikke alle som har lært takt og tone, og man kan si at dette viser seg som manglende sosial intelligens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå