Gå til innhold

Alle skal ta på magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare eg som irriterer meg over at ALLE skal ta må magen min hele tiden. Da mener eg folk som ikke har noe med magen min å gjøre! Eg blir SPRØ av det..

Spesielt irriterer det meg at folk skal ta på magen min ellerede før det går an å se at eg er gravid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa klart i fra jeg sist at jeg ikke likte det når folk tok på magen min

Skrevet

Hehehehe! Den T-shorten var dødskul!! :)

Det er godt å vite at det ikkje bare er eg som synst det er irriterernde :)

Skrevet

Man er ikke noe mer allemans eie om man er gravid enn om man ikke er det. Skulle tatt seg ut om man gikk bort til disse folkene som grafser en på magen og tatt på dems mage og se hvordan de reagerer:P

• 3 uker senere...
Skrevet

syns dere heller skal glede dere over at dere i det hele tatt har en flott mage og vise fram og som andre vil stryke på!!!!!!! det går en grense selvfølgelig men vri det heller den vei så går det vel så mye bedre!! mvh "sliter"

• 2 uker senere...
Skrevet

Å ja, så siden du og mange andre, sliter å har ikke blitt gravid ennå, da skal vi bare akseptere at folk vil komme å ta på magen og komme med masse dumme komentarer?

Jeg syns faktisk det er utorlig krenkene når fremmede menn og kvinner kommer å stryker meg på magen. Syns det er like krenkene som om de skulle ha kommet å gjort det når jeg ikke var gravid. Det er frekt.

Jeg skjønner det er frustrerene å være sliter, jeg var prøver i 8 mnd før jeg ble gravid sist gang, å det er ikke lenge, så har stor medførelse for sliterne.

Men bør holde seg for god til å snakke om ting man ikke vet, å før du vet hvordan det er å gå rundt å bli klappet på magen av folk du ikke skjenner, så bør du kanskje holde fingrene unna tastaturet.

• 2 uker senere...
Skrevet

til din info lypsyl!! er ikke nødvendig å spille overlegen selv om du er gravid! jeg har ett barn fra før og vet utmerket godt hvordan det er å gå gravid ellers hadde jeg ikke uttalt meg!! fremmede folk er en ting....tror ikke så mange fremmede plutselig bare klår på folk de ikke kjenner..aldri opplevd når jeg var gravid ihvertfall..flott at du har medfølelse for de som sliter... skjenner eller mener du kjenner?;)lykke til å kos deg med magen HELDIGGRIS!!!!!!!!!!!

Skrevet

Magen min er endel av kroppen min! Jeg gir derfor tydlig bekjed om dette hvis noen absolutt har behov for å klappe på den. Skjønner at noen bare er så fasinert over at det er en baby der inne, men i såfall så har de med å spør om det er greit å få kjenne!

Hvis det er noen som kommer til å "driste seg til å røre kroppen min under dette svangeskapet", har jeg tenkt på at jeg kanskje kommer til å kjenne litt på "rompa" eller noen andre kroppsdeler på en evt. person som skulle komme til å gå over den streken... ;-) Vi får se ;-)

Muligens de tenker seg litt mer om hvis noe slikt skjer?

Skrevet

Kanskje det er anderledes her jeg bor, her har folk det med å komme å ta på magene til gravide.

Men må si jeg kan virkelig ikke fordra det om svigefavmilie eller bekjente bare kommer å tar på magen heller.

Jeg er ikke konfortabel med det, liker ikke klemmer heller.

Men er jo nødt til å gi svigers en klem når jeg ser dem, ser den.

Men de er ikke nødt til å drive å kose med magen hele tiden, kjenne spark ,ja , helt klart de vil kjenne barnebarne sparke.

Men finnes jo grenser.

Skrevet

dere er litt rare alle sammen..tihi..

Skrevet

LOL! Jeg ler så jeg griner! Dette temaet har opptatt meg veldig de siste ukene. Jeg er nemlig nettopp blitt gravid. Det er bare samboer og jeg som vet det og ingen kan se det enda. På jobben min er alle såpass mye eldre enn meg at det nok ikke er aktuelt for dem å få flere babyer, og de er skrekkelig opptatt av når jeg skal bli gravid. Men jeg er en veldig privat person, og tanken på at kollegaer, svigefar og personen i gata skal klappe meg uinvitert på magen gir meg frysninger. Så jeg har kjøpt en t-skjorte som det står "Hands off my baby bump!". Jeg har vært en skikkelig gravidmage-tafser hele mitt liv så jeg forstår trangen til å ta på, men jeg synes det er svært viktig å spørre om lov først. Det er faktisk ikke babyen man klapper, det er mammaen.

Skrevet

Synest det bare er utrolig koselig jeg :):) Men kan være jeg blir lei om en stund..

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja eg også hater det!! De tar honda på magen å rister på hånda, å sier "spark da!"

å folk så seier: "brett opp så eg får se magen da" åå blir så sint.. å gal av det... De har vell ingenting me å se min mage.. =S

Skrevet

Jeg syns det er veldig ubehagelig når noen tar på magen min. Det er jo ikke noe man gjør til vanlig på andre. Føler meg litt dum når folk står og stryker meg på magen..

Men det er greit hvis noen spør først.

Skrevet

ohh... jeg syns det er kjempe staaaas jeg!!!!:)))))))

irriterer mrg ikke i det hele tatt.. bare koslig:)

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at folk ikke kan spørre først..

Man vil jo aldri (jeg ville i allefall aldri) gå bort å ta på magen til noen som ikke er gravid, så hvorfor i allverden går folk ut fra at det er greit fordi man er gravid? Babyen er jo inni oss, og man kjenner vel ganske lite til babyen også med mindre den rører på seg da. Er så drittlei "klapping" på magen, sikker på at det eneste de kjenner er magen min, og den vil jeg ha for meg selv. Om folk hadde spurt kunne jeg jo vurdert å si fra når det er sparking på gang, skjønner jo at det er spennende...

(De aller beste tafserne er forresten de som tafser litt først også spør om det er greit etterpå :P )

Skrevet

Eg er gravid sjøl, men magen har ikkje kome enno.... Eg tenker litt slik at alle har sin intimsone, og det er eit frykteleg overtramp dersom nokon kjem inn i denne utan å vera "invitert" inn. Det er ikkje alltid ein har lyst på ein klem, då trekker eg meg unna. Slik tenker eg også med magen min.....Eg syns ikkje det er greit at kven som helst skal koma å ta på magen min, ikkje ein gong foreldrene mine. Det er innafor mi private intimsone, og der er EG sjef! Så kan andre ha si meining, for meg er det HEILT ok bare eg får aksept for det eg meiner. Folk er forskjellige, så det som er OK for éin treng ikkje vera OK for ein annan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...