marioo Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 jeg har vært til to ulike jordmødre og er veldig godt fornøyd med dem begge, men jeg lurer på noen ting..... når de tar mål av magen, hvor skal de egentlig måle fra og til? i dag målte hun helt ned til mellom føttene mine og jeg havnet langt over "streken", mens forrige gang havnet jeg under "streken".... da målte hun bare ned til rett under beijbien. hvis dere skjønner?? så føler målene blir feil i forhold til hverandre....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg har fått beskjed om at det er best at samme person måler sf mål gjennom hele svangerskapet, akkurat pga det du skriver nå. Alle måler på forskjellige måter. Så det er bare jordmor som måler hos meg, ikke legen og ikke vikaren som var innom nå i sommer. Så ja, målene er nok feil i forhold til hverandre. Hva sa hun da? kanksje best at bare en av dem måler?
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 mellom bena?? skal måle fra "skambenet" og opp til toppen av livmora =)
marioo Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2008 alle prøver så helt fine ut og gutten har snudd seg klar til å komme ut(selvfølgelig ikke helt ennå), så hun sa ingenting spesielt egentlig. komenterte at "det var da en fin liten mage" når jeg dro opp genseren da hun skulle måle. tenkte liksom ikke på det før etter jeg hadde dratt derifra da jeg skulle se på skjemaet. virker litt som om at hvis alt er innenfor "normalen" så er det ikke så farlig med å være så nøye. bare glad for at den lille har det bra:)
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 ja det er så absolutt det viktigste! =)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Jeg gikk en stund til lege og jordmor annenhver gang sist - jordmora målte hver gang magen til å ligge akkurat på gjennomsnittet - mens legen konstant målte på den øvre grønne streken - så helt tydelig litt ulik måte å måle på.Denne gangen går jeg kun til legen - så når han nå også måler magen til den øvre streken hver gang så tenker jeg at det hos jordmora hadde tilsvart akkurat gjennomsnitt : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå