Gå til innhold

Det er jo ikke lyd i jenter jo... hehe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mellomste gullet vårt ble 4 år i dag (hurra!) og vi har feiret bursdag. Han ville bare ha de som er i hans årskull på avdelingen, dvs 5 jenter og 1 gutt + storebroren da. Mini på 14 mnd ble bortplassert hos naboen etter fortsatt å ha frisk i minnet fjordårets 5 årsdag til eldstemann med 10 viltre gutter, en 1 åring ville krever for mye rett og slett.

Så kunne ikke gutten komme likevel og dermed ble det våres to eldste og 5 jenter på 3,5-4 år og vi har aldri hatt det mer stille her i huset vi når det har vært barn her i de to timene besøket varte. Da er det faktisk mye mer bråk med våres 3 gutter, hehe... De lekte så stille og rolig at det var en fryd. Eldstemann prøvde desperat å dra med seg noen på litt mer aktiv lek, men uten respons, så han gav opp. Vi satt på barne-tv når det begynte og alle samlet seg for å se det og da var det i hvertfall stille.

Herlighet for en fredelig opplevelse da! Bursdag med jenter er noe helt annet enn med gutter i hvertfall. Så de som påstår det ikke er noen forskjell tror jeg ikke på! Mannen ymtet frempå at vi muligens burde få oss en jente eller to selv slik at de kanskje kunne dempe guttene litt ;-) Men koselig var det da, og mellomste var godt fornøyd med dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig! Småbarnsavdelingen snuppa gikk på før ferien var den roligste avdelingen pedledern (og diverse besøkende) noensinne hadde vært på; "øret" på veggen slo aldri ut på noe annet en behagelig decibelnivå :o) Flesteparten var forholdsvis rolige jenter, og noen ytterst rolige gutter.

Nå på storbarnsavdeling derimot... *sukk* Jenta mi har hatt utestemme siden midten av august, hehe...

Skrevet

Tja... hva skal jeg si? Har hatt bursdag med hovedsakelig jenter jeg. Og rolig? Neppe!

:o)

Skrevet

Hehe... Jeg synes det var rolig i hvertfall. 10 gutter var ekstremt bråkete, mange slosskamper, roping, skriking, promping, raping, aktiv lek med de mest høylytte lekene osv. Dette var mer litt fnising, pratingog rolig lek. Man kan jo sikkert være ulikt fra gutteflokk til gutteflokk og jenteflokk til jenteflokk. Her var det i hvertfall ikke sammenlignbart! ;-)

Skrevet

Jeg har helt omvendt erfaring. Har gutt selv på 4 år og har vært i en del bursdager siste halvåret. (3 gutte bursdager og 3 jente bursdager) Og jente bursdagene har det vært høyere nivå i. Dvs. de krangler og hyler og skriker mer en gutta. Guttene har vært flinkere til å leke sammen uten krangling.

Skrevet

Har opplevd omvendt jeg, da gutten vår fylte 8 år laget jentene sånn leven at jeg lovde meg selv at jeg aldri skal ha jenter i selskapet en gang til.Var totalt utslitt..

Samma sa veninna mi som hadde samme gjengen i selskap noen uker etterpå, men de er 8 år da.

Jenter på 4 er stille,har ei på 5 selv....Bare vent, hehehehehehe

Skrevet

Ja jeg har ikke så mye erfaring med jenter på 8-9 år det er riktig. Vet at mellomtrinn jenter kan være endel lyd i, men da er de vel 10-12 år. Ungdomsskolejentene derimot er tause som østerst i timene i hvertfall, hehe...

Skrevet

Høhø, neste gang får du invitere datteren min på 5.5 år og da skal jeg love deg du vil si noe annet:p

Skrevet

He, he - så vittig da:o) Her er det jo aldersforskjell på rett over 2,5 år på jenten og gutten min, men de er faktisk ganske lik når det kommer til aktivitetsnivå (i allefall er Milla lik sånn som Tobias var på samme alder, men han er jo selvsagt litt mer "voldsom" enn henne nå....hun går jo ikke selv enda;o)) Ser for meg at hun kommer til å bli en liten turbo når hun blir større, men hun (og han) kan sitte lenge å putle med lekene sine, og det er godt med litt av hvert;o)

Gratulerer med dagen til gutten din:o))))))))))))

Skrevet

Hehehe da tror jeg nok du har vært heldig :)

Om du hadde hatt 5 stk av min tuppe så hadde du nok vært døv og utslitt nå, kan være nok av lyd i jentene også nemlig.

Men hørtes deilig ut å ha en rolig bursdagsfeiring ja! Gruer meg nesten til vi skal begynne å feire med barnehagebarn jeg :-S

Grattis så mye med dagen til gutten din foresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...