Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til ekstra kontroll på grunn av høye mål før helgen... Fikk først vite at det var ikke såå ille likevel... Jordmor sa det var vanlig at babyen veide ca. 2000 gram ved 32 uker og min baby estimerte hun til 2140 gram... Men her inne er målene mye midre:

Din svangerskapsuke: 33

Babyen er nå rundt 40 cm lang og veier ca 1500 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin.

Selv om alt virket fint til tross for litt stor og litt mye fostervann etc. ville de at jeg skulle ta en glucosetest... men legen min har ennå ikke ringt meg ang. dette...

Er det flere som er i samme situasjon som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt BIM sine mål. Dette står det på babyverden.no om uke 33:

Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2100 g

Så det er jo ganske stor forskjell.

På forrige kontroll mente jm at han kom ti å være 4 kilo ved fødsel, jeg har kjempeangst for at hun har rett TILTROSS for at det er innenfor normalen. Jeg har veldig lyst til å få en vekstkontroll men jeg tviler på at hun synes det er nødvendig. Den har fulgt samme kurve hele tiden, og som sagt, 4 kilo er jo innenfor normalen, så det er vel bare å håpe på at de tar i litt når de måler symfysen...

Var det noen som ville sende deg på vekstkontroll fordi de synes målene var for store, hvor ligger du på kurven da?

Og, er det noe vits å ta glucose test hvis du jevnlig tester urinen?

Jeg synes ikke du burde bekymre deg i det eh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...