Slalotte Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Dette er dag 3 siden pappa døde.. Men jeg tar meg sammen og har bare bryti sammen 2 ganger i dag.. Nå klarer jeg å hjelpe mamma til å finne sanger og forskjellig til begravelsen.. Men har bestemt meg for å ikke bli med til minnestunden.. der er det åpen kiste, og jeg vil bevare minne til pappa sånn som jeg har det i hode.. Minner kommer jeg alltid til å ha Jaja.. det var en liten oppdatering fra meg..
Zitro Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Du, jeg vil bare si at gå på den minnestunden hvis du klarer. Jeg grua meg skikkelig til det, etter at min pappa døde. Men et fredligere menneske skal man lete lenger etter å se. Man så at nå hvilte han endelig etter mange års sykdom. Uff, jeg begynner å gråte med engang her nå... Vi hadde med oss en enkel rose hver, som vi la oppi til han før dem stengte kista. Det hele var enkelt og vakkert... Et siste farvel...
Monajenten Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Da vil jeg komme med et lite motargument til zitaras svar, slik at du ikke gjør noe du angrer på. Da min farfar døde da jeg var åtte år gammel, så jeg ham. Da lå han i sengen på sykehuset, og vi var der bare noen timer etter han døde. Det var utrolig fint å se. Han hadde virkelig fred over seg. Men da mormor døde i fjor, døde hun en tirsdag kveld. Det var ikke syning før fredagen, og selv om jeg ikke angrer, var det fælt. Hun var skikkelig steindød, munnen var helt snurpete og nesen var skjev. Forråtnelsesprosessen (heter det det?) starter så utrolig fort. Når det allerede er tre dager siden han døde, så er det ikke sikkert han er like "fin" lenger. Husker mamma sa til meg at mormor var så fin (hun var der da hun døde) men hun syns det var like fælt som meg på syningen. Jeg klarte så vidt å se på henne. Kondolerer så mye igjen. Jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være å miste en av foreldrene sine:-(
Slalotte Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2008 Nei, jeg kommer ikke til å dra dit uansett hva.. Men jeg vil sende med mamma et kjede (et der jesus henger på korset).. Når pappa var i latvia like før jeg fylte 20 tror jeg det var, så ga kjøpte han med 2 kjeder, et til han og et til meg som var like.. Jeg skal ha det korset på meg i begravelsen og jeg vil at han også skal ha det samme..
tralletonetroll Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Huff, så leit at du har mistet faren din. Jeg vil også på det sterkeste anbefale deg å dra på minnestund. Begge mine foredre døde i altfor ung alder. Jeg så min far dagen før begravelsen, det var veldig bra for meg. Han så ut som om han sov. Min mor døde på reise i utlandet, og kom hjem etter 2 uker. Mine søsken og jeg bestemte oss likevel for å se henne. Og det var selvfølgelig veldig trist, men også veldig godt. Det gjør det hele litt virkeligere. Det var på en måte fint å se at det kun er kroppen som bli begravet. Sjelen, eller hva man skal kalle det, hadde tydelig reist til et annet sted. Det høres kanskje litt svulstig ut, men det var sånn vi følte det. Det vil uansett være en fin symbolikk å ha på dere de like kjedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå