Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på Gud og Helvete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan en Gud som beskrives i Bibelen som kjærlig, rettferdig og "Vår far/mor" la noen mennesker ende i Helvete? Det er jo en ondskapsfull ting å gjøre, og hva var da poenget med at Jesus skulle dø for våre synder?

Enten døde Jesus for våre synder (noe jeg i så fall tenker må være fordi vi mennesker trengte et helt konkret "bevis" på at vi er elsket og viktige for Gud) og hva skal da Helvete være godt for, ellers så finnes det ingen Gud.

Jeg tror ikke på en hevngjerrig og hatefull Gud. Finnes det en allmektig Gud så vil ikke Helvete være et alternativ.

Jeg tror heller ikke at det har noe å si om mennesket kaller Gud for Gud, Allah eller noe annet.

Og jeg tror at dåpen primært er til som en bekreftelse av det Gud allerede har lovet, nemlig at vi alle er hans barn. I dåpen bekrefter Gud dette ved å sette sin "signatur" på barnet og det gir oss som foreldre mulighet til å bære barnet fram for Gud å takke for det som har blitt gitt oss til låns. Dermed tror jeg også at barn som dør i mors liv, eller blir abortert allerede har sin plass hos Gud.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med anonym HI om at alle barn kommer til Himmelen for : "Himlenes rike hører barna til" står det skrevet i bibelen.

Uansett om det er et abortert foster.

Babydåp står det ikke i bibelen at man skal gjøre det er oppfunnet av kirken- gjerne den katolske hvor statskirken har arvet det meste.

Det finnes INGEN frelse i dåp , det er kun en bekjennelse av tro i dåpen og det sier seg selv at en baby er for liten til å ta standpunkt for om det vil tro eller ikke.Dåp er en proklamasjon , en bevisst handling p.gr. av TRO.

Arvessynd er et ord som er oppfunnet av kirken , det står ikke i bibelen heller.Den store syndefloden står heller ikke beskrevet som en syndeflod men en stor flod som kom over jorden på Noahs tid.Det som kirken har lært om babydåpen og arvessynd o.s.v er feil.

Når det gjelder et helvete så står jo det i bibelen at det finnes.Det står også om Himmelen ikke sant?Dersom det står om Himmel hvorfor er det så rart da at det også står om et helvete?

Jeg tror at dersom all ondskap som er på jorda nå får lov til å spasere rett inn i Himmelen så vil Himmelen også bli like elendig som jorda er med forbrytelser på rekke og rad.DERFOR finnes helvete.Gud har satt en stoppe for ondskapen på den måten at den må dra til helvete.....

Mennesket har derfor fått lov til å velge om de vil ta i mot Frelsen og komme til Himmelen eller om de vil fortsette livet her uten Frelse og komme til helvete.Man har et valg.Men jeg tror også at Gud har stor NÅDE og bare ønsker å frelse ALLE mnsk.Det skal ikke mer til enn å bekjenne Jesus som Herre - så blir man Frelst.Man kan si :" jeg tror på Jesus" og vips.....så er man på den rette vei.Må jo selvsagt ha hjertet med når man sier det .Jeg tror mange blir frelst i siste øyeblikk jeg ..på grunn av sin TRO...når de ligger på sitt dødsleie f.eks.

Man må jo også huske at Gud sendte Jesus for å dø på et kors for oss mnsk. fordi Han ønsker så inderlig å Frelse oss og det er så avgjort gjort i KJÆRLIGHET.Du kan jo se filmen "Passion of Christ" så får du kansje en liten fornemmelse av hvor inderlig høyt Gud elsker deg......"For SÅ høyt har Gud ELSKET verden at Han gav sin sønn Den Eneste, for at hver den som tror på Ham ikke skal gå fortapt , men ha EVIG LIV" - slik står det i den lille bibel: Joh.3,16

Skrevet

VIlle en normal far straffe sine barn ved å holde barnets hånd over åpen flamme for å straffe det? Ingen normale foreldre ville gjøre noe så grusomt. Gud som blir omtalt som kjærlig, ville aldri gjort noe slikt.

Noen frafalne israelitter ofret engang sine barn som brennoffer til falske guder.Gud sa at det aldri hadde vært i hans tanker at de skulle gjøre noe så avskyelig...Hvis det aldri hadde vært i hans tanker ,ville ikke han ha pint sine jordiske barn.(Jeremia 7:30,31)

Hvilken straff ville de to første menneskene få for ulydighet ?(1.Mos.2:17) De ville dø..-ikke bli pint i all evighet-

(Bibelen sier også at syndens lønn er døden..)

Noen hevder at det er satan som skal pine menneskene , men i følge Åp.20:10 vil også satan bli kastet i ildsjøen...I Åp 21:14 forklarer bibelen at den symbolske ildsjøen er den annen død..-den det ikke er oppstandelse fra.

Jesus brukte utrykket Helvete . Han brukte ordet Gehenna, som sikter til Hinnomdalen , -et dalføre utenfor Jerusalem , som ble brukt som en søppelplass. Her ble også lik av døde forbrytere som ikke ble regnet som verdig en begravelse brendt. Det ble senere brukt som et symbol på den evige død som det ikke vil være en oppstandelse fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...