Gå til innhold

Link eller tips til enkel håroppsatts??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utrolig dårlig på å sette opp håret mitt (som forøvrig rekker meg et lite stykke nedforbi skuldrene). Jeg tenker bare på helt hverdagslig "tutt" eller et eller annet helt enkelt - som ikke er hestehale eller flette, liksom. Kjøper stadig noen hårspenner, men håret faller jo bare ned når jeg prøver å sette det opp! Hehe, jeg er helt håpløs, asså! :D

Er det noen som har noen tips? Er så lei av å gå med håret hengende ned. :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å lage enkel (klassisk) topp:

Jeg lager hestehale der jeg vil ha toppen, enten høyt på hodet eller i nakken. Så holder jeg på "rota" av hestehalen med en hånd, og snurrer resten av hestehalen rundt den. Når du er ferdig å snurre holder du toppen på plass med en hånd, og bruker hårnåler til å feste med rundt, setter inn i nedkant og stikker inn mot midten rundt, og noen litt høyere, blir litt ettersom hårtype hvor mange nåler du trenger.

Sette opp med slik stor spenne som du løser ut i en ende:

Samle håret som til hestehale nederst i nakken, men ingen strikk. Istedet tvinn håret stramt. Når det er ganske stramt (du må prøve deg fram med hvor stramt din hårtype må tvinnes) vrir du halen oppover mot toppen av hodet og fester. Hvis håret er så langt at en stor tust stikker opp øverst, så bretter du "enden" ned igjen under resten av halen før du fester.

Litt opp og litt ned - ta håret fra foran ørene og pannelugg og fest midt bak på hodet i spennen.

Det er i alle fall mine vanlige :-)

Skrevet

Ååå, takk for gode tips!! Du er virkelig en engel. Endelig noe helt konkret å forholde meg til. :)

Har lurt litt på det med den klassiske toppen, om den skulle festes med strikk, eller ikke. Men lus altså, flott! Da skal jeg trene på den.

Og den med spenna, det har jeg også lurt på, med tvinninga og det der, men nå fikk jeg svar på det, så tusen takk! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...