Gå til innhold

Moden tidlig (uke 31) erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en ekstra kontroll idag fordi jeg hadde regelmessige kynnere (liker å kalle det det) i helgen, føler masse nedpress, mensensmerter og stikninger + sterke, til tider vonde kynnere.

Hun sa jeg var moden, men ingen åpning. Fikk beskjed om å ta det med ro og si fra med en gang jeg fikk så masse kynnere over så lang periode. Får i tillegg kontroller hver uke og hun virket bekymret. Som hun sa, åpningen kan komme uten at jeg kjenner det en gang.

Noen som har hatt det sånn så tidlig og det hra gått bra? Har ennå masse kynnere og trives ikke særlig med det. Har kraftig BL så er og har vært sykemeldt lenge, så dette kommer ikke av stress heller, jeg tar det allerede med ro.

Noen tips, råd erfaringer, alt taes imot med takk. Mine to første er født til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk ikke helt frem at de regelmessige kynnerne kjentes som masriene jeg hadde før jeg fikk nr 2 og varte i ca 6timer den natten uten stopp.

Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme forrige gang rett før jeg var 27 uker på vei. Kynnerne tok helt av og kom i ett. Hadde da beg modning - altså gjenstod nok litt mer enn kun åpning.Måtte ligge i 2 mnd - hadde kynnere bare jeg rørte på meg. Lå hjemme på sofaen - var kun oppe for do og middag + flytte over i senga på natta.En sjelden gang dro vi til venner og lå på benken der.Men på meg gikk det faktisk tilbake da - fødte først 3 dager før termin. Hadde da vært mer opp den siste mnd. Da legen sjekka modning dagen før jeg fødte var det altså gått tilbake og jeg hadde vært mye nærmere fødsel rundt uk 27 enn jeg var da - når en så på modning. Du er iallefall heldig som er kommet til uke 31 (der er jeg også nå forresten).Bare vær mest mulig i ro og håp at det drøyer lengst mulig - har jo en del å si for hver uke som går nå.Mine kynnere tok av på fredag denne gangen - men jeg har fått roet dem godt ned så er oppe men sykemeldt nå. Tviler på modning denne gangen fordi jeg ga meg når det var 4-5 min mellom og fikk roet ganske raskt ned. Regner med legen sjekker modning mandag på kontroll.

Lykke til : )

Skrevet

Så det er mulig at det går tilbake, det var betryggende å høre.

Jeg fikk lov til å røre meg, men minst mulig. Jordmor sa; sånn sett kommer det noe godt ut av at du har så kraftig BL. Frister jo ikke mye å gjøre noe uansett. Men synes derimot det er ekkelt at kynnerne kommer, selv liggende, er samme om jeg sitter, ligger, står eller går. Men det er klart, reiser jeg meg så får jeg en kynner med en gang, så noe er det jo i å ligge sikkert;)

Med de andre har jeg vært så utålmodig når det har nærmet seg termin, så det er en annerledes følelse og være redd for å føde for tidlig.

Hun sa at bare vi kom over uke 34 så kunne vi slappe helt av, da var alt mye greiere, så satser for fullt på det. For alt jeg vet så kan de jo bli som med deg at jeg går til termin *håpe*håpe*

Skrevet

Jeg er 29+5, og har også vært på kontroll, er kjempemoden med plass til en finger, halv cm ca. Har vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg ble gravid (pga farlig arbeidsplas),så er ikke stress og jobb som kan utløse slikt, har holdt meg i kjempero og allikavel skjer dette..:/

Det heter ikke kynnere når man kan ta tiden imellom de, da heter det rier sa min jordmor:)

Skrevet

da er vi flere i samme båt da...har også lest her inne at det heter rier når de er regelmessige, men synes det høres så skummelt ut så føles bedre å si regelmessige kynnere, hehe. Mye rart man skal tenke over. Hva slags oppfølging får du da og har du fått samme beskjed som meg? Har jordmoren din sagt noe om hvor vanlig det er å klare seg til nærmere termin osv?

Skrevet

Skal komme hver gang det tar til med rier, ikke nøle engang, siden det som du sier merkes ikke at det blir mer åpning..

Nå er eg ikke plaget med rier på den måten, kanskje hver 4 dag , kynnere kjenner jeg såvidt til merkelig nok:/

Må ta det med ro, gubben har ALT ansvar, i tillegg bor vi i 3dje etasje, såååååå.. det går seg nok til, han får ikke lov til å komme nå, får pinadø holde seg der inne når han først har kommet seg dit..hihi, ihvertfall i et par uker til:) :)

Skrevet

Nei ikke lett det her. Har to små fra før og så er virkelig ikke lett alltid, ikke lett for dem og forstå. Kommer til å fortsette å kjøre og hente dem i bhg, ellers så er sofaen og sengen min beste venn. Husarbeid kommer i andre rekke og alt annet også. Dette svangerskapet har i hvertfall blitt alt annet enn forventet og ikke likt de to andre i det hele tatt. Men nå nærmer det seg, glad jeg kjenner masse liv daglig, ikke noe særlig å gå rundt å være bekymret konstant.

Skrevet

Jeg er alene med dattera vår på halvannet år ei uke til pga mannen min jobber på sjøen så veldig gla for at jeg har fått roet kynnerne til nå stort sett et par ganger i timen denne gangen. Derfor jeg ikke turte vente lenger når hyppiheten var nede i 4-5 min på fredag. Ja rier når de er regelmessige - men jeg er som deg nuttaMi at jeg ikke liker tanken på at det faktisk er rier når de kommer så tett og jevnt så lenge før termin- så valgt å kalle dem kynnere både sist når de var hvert min og nå når de var nede i hvert 5 min jeg:) Jeg også hadde dem hyppig til tross for at jeg lå helt i ro sist - men merket også at det iallefall kom en så snart jeg snudde på meg eller reiste meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...