Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Her kaller vi oss blakk og sier vi ikke har penger hvis de pengene vi har skal gå til regninger og mat, da er vi blakk siden alle pengene allerede er tiltenkt et formål og da er så godt som "brukt" uansett. Om vi så har 90 000 på BSU er vi like fullt bakke siden dette er låste penger tiltenkt å gå rett inn på huslånet når den tid kommer. Så hvis noen spørr meg om jeg har penger og jeg feks har 10 000 på kontoen, og feks 9000 i regninger som forfaller innen neste lønning, og de resterende 1000kr skal gå til mat og bleier så sier jeg: "Nei, jeg er rakafant...." lyver jeg da? Jeg mener jeg ikke lyver, de pengene jeg har er allerede "brukt" opp. Ergo er jeg da blakk.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Like enig med deg nå som jeg var i den andre "lyve-tråden" ) Jeg kan være blakk jeg, selv om vi har over 150tusen i banken (låst fast i feks bsu).
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg sier jeg er blakk når jeg har under 500kr igjen på konto/lommeboka. For jeg er jo ikke blakk før det. Og det som er til regninger er jo til utgifter, men jeg har de jo.....
Gjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Greit nok, men de kan jo ikke brukes, siden de allerde er øremerkede og det kommer ingen flere penger ( hvis man da ikke vinner eller arver noe i mellomtida) før en gitt dato, så da har man jo ikke disse pengene annet enn som et tall på kontoen. De kan jo ikke tas ut å brukes til andre ting.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Nei, men selv om de er øremerka, så er jeg ikke blakk......
Zitro Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Vi er blakke når vi ikke har mer og bruke fra brukskontoen før neste lønning. De 150.000,- som står på sparekonto og kontoene til unga er ikke med i regninga...
Gjest Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Det samme gjelder her, vi panter flasker og tømmer skap og fryser før vi rører av sparepengene våre for å si det sånn...sparepenger er hellige og skal kun røres hvis det er absolutt katastrofe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå