Gå til innhold

Rier i går ettermiddag og kveld, sendt hjem......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå er jeg rimelig frustrert her....Er 3 gangs og har gått med maserier siden forrige søndag. Utrolig kjedelig å gå og tro at noe er på gang hele tiden. Fødte veldig raskt sist og er derfor ekstra på vakt denne gangen. Hadde smårier hele dagen i går som tok seg opp på ettermiddagen. Dro inn til en sjekk og ble lagt inn. Konstaterte 2 cm åpning og gode rier. Vi gikk en tur, så på 71 grader nord mens det hele dro seg mer til. Så i 22.30 tiden dabbet det helt av. Kjente plutselig ingenting lengre.... Dro derfor hjem rundt midnatt. Har heldigvis sovet ganske godt i natt og litt på dagen i dag.

Gått lang tur, men det virker ikke som det skjer noe. Har bare et forferdelig nedpress.......

Fikk beskjed om at det enda kan gå en uke el to til før det skjer noe ellers kan det plutselig starte og da kommer det til å gå fort.

Flere som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, kan det gå så lang tid, sitter her med litt uregelmessige rier, 5-8 min mellom hver og varer i ca 50 sekunder.. noen av de er shitvonde.. tenkte å dra opp til føden senere i kveld hvis det fortsetter slik... håper det tar seg opp for deg da, og at du ikke må ha det sånn i ei uke til..

Skrevet

Ainapost, jeg har slitt med maserier hver dag siden fredagen, i går var de så vonde til tider at jeg trodde det var ordentlige rier - men er førstegangs så ble visst "lurt". Bare lurer på, hvordan "vet" du at det plutselig er ordentlige rier og ikke lenger maserier?.. Føler ikke at noe jordmor klarer svare ordentlig på det..

Skrevet

Hei Melamin!

Kan være veldig vanskelig å skille på dette. To jordmødre som ble lurt av mine rier i går...... "Skikkelige" rier blir jo vondrere og vondere mens maseriene er mer som kynnere. Kan komme mer uregelmessig og varer gjerne litt kortere. En god rie varer fra 50-90 sekunder sa jordmor til meg. Men hun sa også at maserier kan være like vonde som de ordentlige. Derfor man bir lurt.

Det er bare å kjenne på kroppen og følge innstinktene sine. Ring føden hvis du er usikker. Lykke lykke til!

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver, har gått med sterke kynnere i tre uker nå. Innimellom er disse kynnerne så kraftige og regelmessige at jeg har vært sikker på at NÅ er fødselen i gang. Men etter noen timer roer det seg, og ingenting mer skjer. I tillegg har jeg stikking i underlivet og enormt nedpress, føles som om ungen faller ut hvert øyeblikk.

Er nå fem dager over ultralydterminen, og det er slitsomt å gå slik å vente med alt ubehaget som kynnerne gir.

Skrevet

Hei Ainapost!

Dette vet jeg er utrolig slitsomt!! Har en venninne som hadde det slik i sommer, hun har også to til å passe på. Så hele situasjonen gjorde henne veldig sliten. Så til slutt ba jeg henne ringe føden og si det som det var, at hun er forferdelig sliten og klarer ikke holde dette ut samt passe to andre barn osv. Og prøve å lage en plan sammen med jordmødrene, slik at hun hadde noe å se frem til. Og telle ned på liksom. Så de kom til enighet at hvis hun ikke hadde født innen den og den dagen, skulle hun settes i gang. Den dagen kom, og hun ble satt i gang. (til og med noen dager før de normalt sett pleier å sette i gang..) Så hvis du blir veldig sliten av dette, så anbefaler jeg deg å ta en telefon, og prøveå lage en plan sammen med de, slik at du har noe å se frem til. Det hjelper ofte!

Lykke til!!

Skrevet

Hei svansen,

Høres ut som rier. Uansett er det noe som skjer i kroppen din:O) Hvis det tar seg opp, ville jeg i hvert fall ringt føden. Spennende tid er det i hvert fall. MAsse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...