Gå til innhold

"Jeg så deg i dag" (om bekkenløsning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bare lyst å dele denne med alle dere som har bekkenplager:

"Jeg så deg i dag igjen. Du sto der lent inntil disken med alle grønnsakene. Ansiktet ditt var dratt, og du kikket bønnfallende på alle de som hastet av sted med handlekurvene sine. Ingen enset deg og den store magen din, som ingen egentlig kunne unngå å se. Så ensom du så ut. Smertene dine sto skrevet utenpå hele deg. En annen kvinne dultet borti deg, kikket ned på magen din og sa hastig "unnskyld", før hun virvlet avgårde med handlekurven sin. Jeg så deg da den lille gutten kom løpende i din retning, hvor redd du ble. Jeg så hvordan knokene dine hvitnet, mens du holdt fast i en pose med epler. Jeg så hvordan du bet tennene sammen av frykt for at han skulle løpe rett på deg og påføre deg enda mere smerter.

Jeg så deg da du sto bøyd over frysedisken, og hvordan du kjempet for å reise deg opp igjen. Jeg så bønnen om hjelp som strømmet ut i fra deg, men det var ingen som stanset. Jeg ønsket så inderlig å gå bort til deg. Legge hånden min på ryggen og magen din og si: "skal jeg hjelpe deg?" Jeg gikk ikke bort til deg i dag heller. Jeg sto der stivnet av smerter med hvite knoker rundt min handlekurv. Ingen enset meg eller den store magen min. Vi er ti ensomme sjeler fanget i hver vår kropp, kjære søster."

utdrag fra boken gullbostebarn, en bok om bekkenløsningsrammende hverdag.

en bok til å gråte over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snufs ....

Har selv vært heldig og sluppet unna, men mange gjør desverre ikke det.

Skrevet

og tårene renne:(

huff, hvor inderlig jeg håper d stagnerer for meg nå! er bare 20 uker, men å gå eller å sitte for lenge er vondt:(

Skrevet

uff følte meg truffet der ja. jeg har så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lenger.

begynte å grine nå jeg..... var visst følsomt dette ja, hehe!

Skrevet

ja det er en bra bok. inneholder bare historier og dikt om det å ha bekkenløsning. ting som man ikke forstår før man har vært der.

jeg gråt meg gjennom hele boka i selvmedlidenhet, og sympati for de som har skrevet. de som har skrevet boka er forresten folk som deg og meg.

kjøpte den gjennom LKB for 7-8 år siden.

Skrevet

Åh! den skulle eg gitt til arbeidgivaren min, så kanskje han kan forstå kor vondt det faktisk er. Kunne ha vore meg det der i dag, men føler ikkje eg blir trudd på jobb, kom med sjukemelding i dag og gjekk der ifrå med en følese av å vere en slu snylter som lyg på seg liksomsmerter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...