Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 En 10- åring rydder rommet sitt EN dag i uka??
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Nei det syns eg ikke. Mine barn på 7,5 og 9 år må rydde rommet sitt samtidig som eg tar helgevasken, passer veldig bra for oss! Greit å ha en rutine på de tingene, da går det så mye lettere.
*-* Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Nei jeg syns heller ikke det er for mye forlangt. Barna hos oss som er på den alderen +, rydder selvfølgelig rommet sitt. De skal egentlig både støvsuge og tørke litt støv i resten av huset også på fredagene, men det er ikke så lett å få innarbeidet rutiner når de bor 50/50. Målet er likevel å innarbeide vane med en eller to times vasking og rydding fredag etter skolen før helgen begynner. Problemet er vel at det ofte er mye som skal skje, og man ofte føler at det er dumt å være for strikse på vasking når tiden på en måte er litt knapp i utgangspunktet. Sånn sett kan jo rydding av rom en dag i uka føles mye om barnet bare er på samvær, hvis det føles som om en av to eller tre dager innebærer rydding. Det er ikke så lett det der, barna skal lære å hjelpe til, både for eget og husets beste, samtidig som man må ta hensyn til at det har to hjem og at det også tar litt energi.
vimsan Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Datteren min er 8 år og stesønnen er nettopp blitt 3 år.. Begge rydder rommet sitt hver dag de er her. Det er alltid så strøkent som det kan bli. Hver dag før barne-tv skal det se pent ut. Også vasker min datter en dag i uken og stesønnen vasker som en 3-åring gjør (ca 5 min før han går lei og synes han er ferdig) de helgene han er her. Det er ingen som klager her... De liker ikke å ha det rotete faktisk..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Nei, det skal man kunne forlange av en tiåring. Alle våre barn rydder på rommet sitt senest dagen før vaskedamen kommer og shiner kåken vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå