fru lykkelig Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Når søkte dere på foreldrepenger og hvor lang tid tok det før dere fikk bekreftelse? Får man tilbakebetalt dersom man leverer søknaden for seint?
høstspenning Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Hei! Jeg søkte i juli, og fikk inninnvilget foreldrepenger i forrige uke. Tok lang tid, men så var det jo fellesferie, og da stopper jo hele Norge opp.. Hvis du ser på linken http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel så står det at de tilbakebetaler maks tre måneder, så det er jo greit å få søkt så fort som mulig! Husk å bruke søknadsskjemaet til NAV. Det er visst veldig viktig! Kan hentes hos de, eller lastes ned fra nav.no!
mamma 35 Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Nav opererer offisiellt med en behandlingstid i løpet av tre måneder. Selv leverte jeg søknad 20 mai. Jeg fikk et brev hvor de skrev at de hadde mottat søknaden min 6 juni.....hvor har den vært fra 20 mai til 6 juni da?! Jeg har ennå ikke fått noen penger.....Har vært i permisjon siden 20 juni. Ikke vil de snakke med meg når jeg ringer,alle er opptatt,ikke svarer de på mail og når de endelig svarer så er det for å fortelle meg at arbeidsgiver har krysset feil på skjema,så derfor har de lagt søknaden til side. Ikke et ord om hvorfor de ikke tar kontakt med meg eller arbeidsgiver for å informere om dette. På toppen av det hele så ringer de dagen etterpå og sier at de ikke har mottat noen skjema fra arbeidsgiver.....Jeg river meg i håret-for jeg har selv personlig levert skjema fra arbeidsgiver til nav sammen med de andre papirene min.... Så her står jeg.....Oooops-ble visst litt klaging dette.....Men moralen er: Lever i god tid!!!! Og få gjerne bekreftet at du har levert og hva du har levert med det samme du er på kontoret der.
høstspenning Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Der hadde nok jeg mer flaks, for jeg har fått svar både på tlf og mail. Ble jo satt over en tre-fire ganger, men det får heller være. Svar på mail kom etter en liten uke.. Deilig å ha det i orden.. Kjenner meg igjen i frustrasjonen til henne over her.. Det er ei himla papirmølle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå