Gå til innhold

Andre som snart skal begynne på sin 1 pp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på at SA`en skal bli ferdig og så er vi igang med 1 pp.

Noen andre i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å høre at du har SA nå :(

Startet min første pp på lørdag, etter MA som jeg hadde i midten av august.

Aner ikke hvordan syklusen min er siden vi startet rett på uten å vente en mens. Satser på at den sitter ganske raskt, sist gang tok det 4 mnd før jeg ble gravid så regner med noe rundt den tid igjen (håper selvfølgelig på at det er treff ved første forsøk, men regner ikke med det da).

Skrevet

Ja, vi skal begynne så fort TR er dratt:)

Skrevet

Så gøy at vi er flere i 1 pp :-)

Her så har jeg i dag testet helt negativt på graviditetstest, så det ser ut til at kroppen min ordner opp dette her på egenhånd :-)

Skal tilbake til legen på torsdag og fredag for å få endelig svar på testene som de har tatt da.

Aner ikke hvordan syklusen min er ettersom jeg gikk på å-pillen før jeg ble gravid og fikk SA. Men tenkte å ta utgangspunkt i første dag med blødning iallefall, den har jo oppført seg mer som vanlig mens enn noe annet egentlig. Og hadde jeg ikke testet meg i forrige uke så hadde jeg nok tenkt at det var vanlig mens.

Så om jeg tar utgangspunkt i den så har jeg IKM ca 29 september....SPENNENDE!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg hadde en SA 8 juli (var bare 6,5 uke på vei da) men ble veldig opprørt og lei meg for jeg viste ikke hvor vanlig det var og ble tatt på sengen. I tillegg hadde dumme meg blitt så overglad så jeg rakk å si det til noen, kunne ikke skjule det fordi jeg var helt i fistel. Var i tvil om vi skulle prøve med en gang, men valgte å vente til første mens,som kom akkurat på vanlg syklustid for meg, 30 dager etter.

Jeg testet også negativt tidlig etter SA (10 dager) så jeg tror du kan regne blødningen som mens.

Nå har vi stått på i ferien og jeg har IKM på lørdag...har tester hjemme men skal prøve å vente med å teste fordi jeg har ikke noe spesiell følelse... og fordi jeg prøver å ikke føle meg så desperat...utenpå ihvertfall.

Bra at kroppen din ordner opp selv, jeg dro ikke til noe etterkontroll for jeg så fostersekken eller hva det nå var komme ut og sluttet å blø.

Håper det blir strike på første forsøk!Det er godt å være flere i samme båt ihvertfall! Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk påvist MA på fredag i det som var min 11. uke. Fosteret hadde sluttet å vokse en måned før.

Har veldig lyst til å bli gravid, så vi kommer nok til å prøve igjen så fort blødnignene stopper.

Men er litt redd siden jeg har hørt at faren for ny SA/MA er større hvis en ikke venter på en mens....

Skrevet

Legen sa at det kunne i enkelte tilfeller være en litt økning i risiko for ny SA ved å ikke vente en mens. Men hun sa også i samme setning at kroppen har en utrolig evne til å restituere seg selv, så man ville vel egentlig ikke bli gravid før kroppen var klar...

Lykke til!!!

Skrevet

Legen sa til meg at jeg kunne starte igjen etter at blødningene hadde stoppet så lenge det hadde gått 1.5 uke pga infeksjonsfaren. Noen leger sier at man bør vente 2 uker grunnet infeksjonsfaren...

Han sa at det var ikke større sjanse for å få SA/MA selv om jeg ble gravid uten å vente en mens. Så her har vi bare kjørt på og håper på å bli gravid så fort som mulig igjen :)

Det som er kjipt er at jeg aner ikke hvor jeg er i syklusen så har jo ikke peil på når det passer best å 'hoppe i høyet'

Skrevet

dette er min 1pp og enseste i år he, he, så det MÅ liksom klaffe, fikk tr 25 aug.. og har lenger og lenger syklus for hver mnd.. rart, her blitt fire dager lenger for hver gang i 4 mnd, så nå er jeg oppe i 42 dager, blir vel 46 neste gang da, så da blir ikm ca 10 okt.

er vel ikke normalt det at den blir lenger hele tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...