Gå til innhold

er deres menn med til jordmor på kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en samboer som jobber nesten tre timer fra der vi bor og han er ei uke "på" og ei uke "av" jobb. det sier seg selv at han ikke får til å være med på alle kontrollene, men i dag skulle vi på kontroll da han plutselig sa at han heller ville være hjemme. han har spurt før om det er nødvendig at han er med, og jeg har svart at det må han føle på og avgjøre selv. har egentlig tatt det som en selvfølge at han skulle være med når han er hjemme. jeg sitter nå med en følelse av at han ikke er så interessert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nja ..jordmor har jeg fikset selv ...kun sagt at hvis det er noen spørsmål som han vill stille ,kan han bli med ,men alle andre kontroller har han vært med på =))))

Er vell litt sånn fritt valg ..ang .jordmor ...

Skrevet

nei jeg har ikke sett noen grunn til å ta med meg mannen min på kontroller hos fastlege og jordmor, det tar bare blodprøver, måler blodtrykket, SF-mål og slikt og det trenger han ikke være med på hver gang, synes jeg.

alle kontroller på sykehuset og på UL har han vært med på :o)

Skrevet

samboeren min har alltid vært med på kontroll til jordmor, men ikke til legen.. han vil være med selv,og synes det er greit å få litt info han også.. synes det er veldig fint å ha han med! =)

Skrevet

Her har sambo vært med på én kontroll hos legen (jeg går ikke til jordmor), og ellers på alle kontroller på sykehuset eller til UL... Han er ikke så fryktelig glad i sånne lege-ting, og heller ikke ventingen som gjerne følger med, så jeg synes det er like greit å gå alene. Ikke er disse kontrollene særlig spennende heller! :-)

Skrevet

Min samboer var med på de første kontrollene hos lege og jordmor,men spurte etterhvert om han kunne få slippe,siden det liksom ikke skjedde noe spes spennende,det var jo det samme hver gang! Så nå slipper han,men vi skal sammen til jordmor på torsdag,da vi har dobbeltime hvor vi skal snakke om selve fødselen,siden det ikke var plass til oss på svangerskapskurset vi melde oss på.

Skrevet

Min mann har vært med på én kontroll, og det er i grunn helt greit for meg. Jeg går både til jordmor, lege på sykehuset og fastlegen og føler ikke behov for ham å være der.

Jeg har vært 2 ganger for å sjekke om det er liv, den ene gangen var han med (vi har mistet før), men den andre gangen var han på jobb og fryktelig bekymret.

Jeg vet han gleder seg enormt til babyen kommer, og selv om han er sykepleier, er han ikke så begeistret for alle disse kontrollene, som jeg egentlig synes er ganske moro. Så han får velge det som føles riktig for ham, og det er greit for meg.

Skrevet

Samboeren min var med til jordmoren første gang, ellers har han vært med på sykehuset og det kommer han til å fortsette med, mens legen og jordmora drar jeg til alene, hvis han ønsker kan han selvfølgelig være med, men synes ikke det er nødvendig for min del.. Er jo bare det samme vi gjør der hver gang, og de tingene han trenger å bli oppdatert på forteller jeg han... Har et hefte han skal lese snart som går på fødselen og slikt, og da skal vi prate om diverse ting han lurer på etter det.. Har babywatcher hjemme så hjertelyden hører han hver gang jeg gjør det=)

Skrevet

Samboer har vert med på kontroll et par ganger, noe han har ønsket selv.. men er ikke et must for meg at han er med, bare litt godt innimellom. Vertfall litt nå fremover når det nærmer seg fødsel...

Skrevet

Mannen min har vært med på hver legetime,hver ultralyd å hver time hos jordmor...Dette litt fordi jeg ikke er helt glad i leger å sykehus.

Men jeg syns det har vært så kjekt å ha noen ved siden av meg når jeg ligger på CTG å må vente lenge på venterommet.

Mannen min vet sikkert mer enn meg om hva som skal skje for å si det sånn. Har blitt så bortskjemt desse 8 mnd...Han ligger å snakker med den lille i magen hver dag å jeg får ryggmassasje å han er veldig opptatt av at jeg får sove nokk å at jeg slapper av.

Jeg har også merket at han har innsett at han skal bli pappa.

Så jeg tror det er viktig å involvere mennene litt mer.

Skrevet

Min mann var med på en kontroll hos jordmor i uke 36, passa seg slik at han tilfeldigvis hadde fri akkurat da. VIrket som han syntes det var greit å ha sett en gang hva som egentlig foregår på en kontroll. Ellers har han ikkke vært med på annet enn UL, måtte ha tatt seg fri fra jobben ellers og det syntes verken han eller jeg var nødvendig..! :)

Skrevet

Min samboer har kun vært med på ul på sykehuset. Ser ikke noe poeng å dra han med til legen eller jordmor, så lenge han ikke ønsker dette selv.

Skrevet

Joda, samboeren min har vært med på alle kontrollene hos jordmor, men ikke hos lege. Jeg synes ikke det har vært nødvendig ettersom det kun er målinger og ikke noe snakk om svangerskapet. Tar det med jm. Det har egentlig ikke vært noe tema at han ikke skulle være med til jordmor, men så er hun ganske så pen også, da... *knise*

Etter siste kontroll sa han:" Lurer på hvordan hun får håret så fint...?" Tihi..:D

Skrevet

mannen min har vært med på første gang vi hørte hjertelyden hos legen, på UL og på svangerskapskurs. Resten har jeg fiksa selv, og gitt han oppdatering hver gang. :) Syntes jo det er greit at han sparer litt fri og avspassering til etter etter at h*n er ute.. ;)

Skrevet

dette er HI. dere har vel rett. men tenkte at siden han ikke var med på UL heller,så ville han helt sikkert til jordmor. (var til afghanistan) så lenge alt er normalt, noe det har vært hele svangerskapet, er det vel ikke nødvendig. takk for alle fine svar:)

Skrevet

Har kun hatt med min samboer på ultralyd jeg. Ser ikke hekt vitsen i å ha ham med til andre kontroller;) Jeg forklarer ham hvis det er noe han lurer på ang. fødsel osv.. Er jo mange kjekke bøker også;) Min er heller ikke så veldig interessert å være med selv, og er ikke oppslukt av graviditeten på samme vis som meg. Tror menn flest er mer "med" når babyen kommer, og de skal være pappa på skikkelig;)

Skrevet

Nei.... sånt har jeg sluttet å ha forventninger om. Hadde fått bakover sveis om han hadde spurt om å få være med.

Men ultralyden var vi på sammen.

Og så hadde jeg med ungene på en jordmor kontroll slik at de fikk høre hjertelyden, men da gikk han og ungene å kjøpte is mens jeg pratet med jordmor etterpå.

Føler liksom den timen hos jordmor er hellig og MIN.... da får jeg mase om meg:)

Skrevet

min samboer har vært med på ultralydene og skal være med til jordmor 15 september på fødselssamtale :) ser ikke hensikten at han skal ta seg fri hver gang jeg har time til jordmora....

Skrevet

Nei, kontroller blir han ikke med på, han er hjemme med barnet. Denne gangen går jeg ikke til jordmor da jeg syns det var bortkastet sist. Han er ikke så interessert i babyen så lenge den er i magen, men er kjempeflink med hun på 1.5 år og kommer nok til å bli like god og engasjert far for neste mann også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...