Gå til innhold

39+3 og oppdaget seteleie

Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da ligger altså rakkeren her også i seteleie.

Har fått time for snuing på torsdag, altså 39+5. Noen andre som har prøvd å snu så sent?

Hva er oddsen for at det går, og eventuelt for at han snur seg tilbake i sete igjen?

Noen som kan fortelle litt om snuing? Er det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jøss..de praktiserer forskjellig fra plass til plass..

når jeg ville snu i uke 39 så sa de at d var for seint..

håper du de får d til da..

d de sa til meg er ,hvis du har mye forstervann ennå,å ungen ikke er så stor,å han ikke har sotte seg godt nedi bekkenet så kan d var lett å snu de..

Skrevet

Ja, det er ganske sent, så må ærlig innrømme jeg er fryktelig skeptisk. Vet det er steder de ikke snur etter 38+0..

Dessuten har jeg hørt at de ikke vil snu hvis man har foranliggende morkake? Og det har jeg og!

Skrevet

Fikk avklart det med morkaken, ringte føden jeg.

Men er rimelig skeptisk til denne snuingen likevel. Noen som har prøvd og vil dele erfaringen?

Skrevet

Nei, er førstegangs.

Skrevet

Heisann! Var til snuing på fredag og det gjekk kjempefint. Absolutt ikkje vondt, sjølv om ei JM kom inn rett før snuinga og forberedte meg på at det var skikkelig vondt! (ska tru ka ho meinte med den skremsels- kommentaren!... sambo krympa i stolen....) Var da 37+2 og h*n har lagt i sete ca 3mnd. Blir litt anna situasjon sidan du er komt lenger i svangerskapet. Men viss det er en trøst så kjente eg absolutt ingen ubehag i samband med snuinga! Heller ikkje med bricanyldryppet man får i forkant. Dei tar jo UL i forkant for å sjekke at det er plass (nok fostervatn og str på ungen) og det reknar eg med at dei har tenkt å gjere med deg også!!! Men be om å få tilstrekkelig med info på forhånd slik at du får muligheten til å spørre om alt du lurer på! Dette vil jo bidra til at du blir tryggare og stoler meir på at dei veit kva dei styrer med! Utrulig viktig at du føler deg ivaretatt og at bestemmelsane ikkje blir tatt over hovudet på deg!

Eg har i allefall berre positivt å seie om snuinga! Foreløpig ligg ungen fortsatt med hodet ned, men du veit jo aldri om h*n vil turne meir... Viss det er noko du lurer på så spør! Lykke til!

Skrevet

Jeg vet ikke nok om dette til å uttale meg bombastisk, men har akkurat kommet hjem fra sykehuset etter utredning da jeg er 42+1 - dvs 12 dager på overtid.

Sist ultralyd, 21 juli, hadde jentungen snudd seg med hodet ned, men nå lå hun jammen på tvers...

Og det ble øyeblikkelig snakk om at de skulle snu henne for så å sette det hele i gang, så det er tydeligvis mulighet for snuing lenger uti svangerskapet enn før termin.

Nå blir det av ulike andre grunner KS i stedet, så kan ikke fortelle mer om prosedyren - og håper for all del ikke at jeg nå legger stein til byrden. Men som sagt; de var svært oppsatt på å snu bebbisen til å begynne med og lovte at det ikke ville være vondt, bare litt ubehagelig...

Lykke til !

Skrevet

Takk for alle svar!

Noen som vet hvor fort de setter opp KS etter snuforsøket i såfall?

Og hva hvis han blir snudd til hodeleie, for så å snu seg tilbake til sete igjen, hvordan finner man ut av det? Synes dette er en ekkel situasjon, særlig når jeg er så nærme termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...