Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Såg i dag en ledig stilling på et eldresenter rett atte med der jeg bor. De søkte etter assistenter til helgevakter. Jeg har ingen jobb erfaring innenfor helsevesen men har planer om å begynne å studere sykepleie neste høst. Så da tenkte jeg at en helgejobb som assistent kansje kunne gi meg en peke pinn på om det er innen helse jeg vil studere. Har en 100% stilling fra før så det er bare en ekstra jobb for å se om det er noe for meg. Men problemet er jo at jeg ikke har noe erfaring i det hele tatt. Må jeg ha utdanning for en slik stilling? Er det noen kjangs for at jeg kan få jobben viss jeg søker?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 på det sykehjemmet jeg jobber er det mange assistenter uten helsefaglig bakgrunn..jeg hadde søkt:)
Håpefull mamma Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 hvis det er assistenter de søker, så trenger du ingen utdanning. men de som er ferdig utdannet f.eks hjelpepleier, går nok foran deg. det samme gjelder de som har tidligere erfaring innenfor helse. men søk, så får du se. er jo alltids en sjangse.
hit og dit Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Når du søker kan du gjerne skrive i søknaden din at du vurderer å gå sjukepleien seinare. Dei med utdanning vil fortsatt gå foran deg i køen, men du kan stå sterkare blandt dei ufaglærte som søker. Dei vil kapre deg for framtida veit du
tonebf Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 jeg jobber som vikar på sykehjem, ufaglært Skrev i søknaden at jeg ville bli sykepleier og fikk jobb Stortrives
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Det er ikke noe problem å få seg jobb uten utdannelse i helsevesenet (beklageligvis noen ganger). MEN; det er veldig få her som er ferdig utdanna sykepleiere som ØNSKER å jobbe innen eldreomsorg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå