Gå til innhold

nå har jeg hvert på vekstkontroll!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 33 og han veide sånn ca 1970..

ingen stor baby fikk jeg beskjed om ligger litt under skjema..

hode er lite å beina men magen er stor..men det var ingen fare sa hun men jeg får ingen stor baby..heldigvis..var ikke så stor den første jeg fikk heller og han også var liten rundt hode..gudselov..

han veide 3160 og var 49 lang og 33 rundt hode...blei tatt 3 uker før tiden han da..

kan godt det me denne også..hehe er lei nå..han har lagt seg med hode ned så han er klar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min veide vel ca 2,2kg da jeg var 32uker, da lå han ann til 3,6-3,7kg sa legen til termin.

Nå fikk jeg en ny lege da jeg var 36uker og hun målte han til 2,7kg.

Så nå ligger han ann til å ha flata litt ut, men det er de siste ukene de legger mye på seg så jeg regner vel med å få en på lik str med de to andre, de var 3,5kg til termin, han her kommer forhåpentligvis ei uke før så kanksje 3,2-3,3kg.

Skrevet

men det er passe størrelse...ikke mere en 3,5syns jeg da..hvor stor var de rundt hode da??

Skrevet

Ja, 3,5kg er helt fint :)

De var vel begge 34cm rundt hodet. Jenta mi var 48cm så hun var litt rund da hun ble født, gutten min var 52cm og "hulskinna" som jm sa. Altså litt tynn.

Det skilte bare 70g på fødselsvekta.

Skrevet

Blir en smule provosert av deg som skriver at ungen er klar når han ligger med hodet ned, i uke 33..

Det er prematurbaby vi snakker om viss han blir født nå.

7 uker før tiden er ikke til å spøke med...

Skrevet

det var da ikke det jeg mente...han vet håssen vei han skal ut da!!!

med hode ned!! det er jo bra det!

var det jeg mente...skal jo ikke komme nå...er du gal...

det er jo alt for tidlig!!!

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting...

Ble dere sendt til vekstkontroll fordi sf-målet lå under streken??

Skrevet

nei det er vanlig at du får det her jeg kommer fra eller jeg er fra notodden..men det er vanlig å få det i

skien,posgrunn,og kongsberg i uke 32 jordmor bestiller time

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg har liten mage da, men barnet mitt ligger rett under gj.snitt..akkurat likt som sist gang...

Fikk en jente på 3.4kg,48cm og 33cm rundt hodet sist gang..og dette var 2uker før termin...så hun var iallefall veldig gj.snittlig...jeg føler på meg at denne babyen blir noenlunde lik...

Spennende dette asså!

Lykke til til deg.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Min har også "festet" hodet i følge jordmor,lå iallefall langt nede... men på sist ultralyd for 8 dager siden fikk jeg besjed at det betyr jo ikke at barnet kommer nå...de kan snu seg heldigvis for det...jeg vil ikke føde før 2-3 uker før iallefall...de skal jo legge masse på seg den siste tiden, viktig det...:)

Skrevet

Jeg er overvektig og da kan sf målet bli veldig feil. Lå jo over det grønne feltet på et par kontroller. Jeg går til speseill oppfølging pga overvekt på rikshospitalet og har fått 4 vekstestimeringer.

Skrevet

Happiness *venter nr 3* 24.9

hvor mye veier du??jeg er også overvektig...

jeg veier 130kilo..på symfyse målet mitt på savngerskaps papirene ligger jeg bra an sier jordmor...men på ul sier de babyen er liten..

jeg har stor mage med masse fostervann..det hadde jeg med han første også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...