Gå til innhold

Er det noen spesialsykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt 2.året på sykepleierutdanningen og trives kjempegodt med valget mitt:)

Med tiden har jeg lyst å spesialisere meg men jeg lurer på om det "lønner" seg? Tjener dere en del mer,eller er det nesten det samme som en vanlig sykepleierlønn? Har også hørt at jordmødre lett kan tjener mye over 400 000? Hva tjener dere ca med helge og kveldstillegg? (100%)

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva du burde gjøre er å ta en titt på sykepleierforbundets hjemme side og sjekke tariffoppgjøret. da får du en noenlunde grei oversikt.

alle får jo forskjellig lønn utfra utdanning, ansiennitet og arbeidsgiver. enkelte kommuner er desperate etter spesialsykepleiere og betaler ganske mye ekstra.

kommer også ann på om du er ansatt i kommune, stat eller privat.

men man tjener lett over 400.000kr med videreutdanning hvis du jobber i turnus! man kan tjene over 400.000kr uten videreutdanning også. (kanskje ikke de første årene da) Men med feks 4 års ansiennitet, 3-delt turnus og overtid så blir det fort rundt den summen!

Skrevet

helsesøster er vel forresten den videreutdanningen som lønner seg minst når det kommer til penger.

Skrevet

det kommer også litt ann på om du får betalt for å ta videreutdanning, slik som UNN (altså universitetssykehuset Nord-Norge) tilbyr for de som går visse videreutdanninger. Men hvis du f.eks på ta 1 1/2 år med videreutdanning på heltid, uten å få stipend fra et sykehus, og i stedet må ta studielån for den tiden, må du jo jobbe endel år for at videreutdanninga skal lønne seg økonomisk. Men faglig sett har man nok stort utbytte av ei videreutdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...