Gå til innhold

Friends vintersko fra Obs! Noen erfaringer ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har kjøpt til lille på 2 år til i vinter - de virket lette og fine, lille gikk godt i de. Noen som har erfaringer med de ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg brukte disse skoene på gutten min både i 2006 og i 2007.

I 2006 ble disse kåret til best i test, men i fjor kom de dårlig ut i testen.

Derfor har jeg ikke kjøpt de i år siden jeg ikke vet hvordan de kommer ut i år.

Skrevet

Hvorfor kom de dårlig ut i fjor? Eventuelt hvorfor forandre på en sko som er best i test...Ikke den beste genistreken vel?? hehe

Skrevet

hmm. ja, si det !! har også hørt at de var best i test... skulle ikke tro de endret noe på det da !!!

Skrevet

Syns jeg leste i en avis den gangen de var best i test at den testen var "kjøpt og betalt".

Vi hadde de i fjor og de var helt grei, lett og god...men ikke vanntatt.

Men veldig grei til den prisen:)

Skrevet

Disse testene er jo ikke til å forstå seg på! I fjor kom ecco best ut og friends dårligst ut, og forrige året der igjen var det omvent! Helt utrolig! Begynner å lure på om de er kjøpt og betalt!

Skrevet

Ja er jo dumt det, men jeg husker ikke på hvilken måte de var blitt forandra på. Mener det var noe med det ytterstoffet som var bytta ut.

Men i Foreldre og barn i fjor kom de dårligst ut i testen.

Jeg hadde akkurat kjøpt de skoene da bladet kom ut.

Skrevet

ikke vanntette ?? I et hele tatt ?? hmm... dumt å ha på i snø da.. egentlig ! Sjeldent snøen er tørr her i hvertfall... sørpe sørpe sørpe !

Skrevet

Vi hadde forresten ecco i fjor og friend i forfjor. Ecco sine måtte vi bytte ut fordi han var ikke varm på beina, så freids sine var varmere synes vi da:)

Skrevet

nei, ikke de vi hadde....da var han alltid våt på beina, men så nå at det ikke stod vanntett på skoene, så e har sikkert fått en del klager på det. det stod i fjor at de skulle være vanntett.Ecco holdt helt tett. Vi var aller mest fornøyd med superfit sine...varme, lette, myke og helt vanntett:)

Skrevet

Jeg kjøpte friends skoene til gutten min i fjor,pga best i test året før!

MEN de var helt elendige,lakk som en sil!

Spurte en som jobber på obs,hvorfor de var så dårlige,de hadde jo vunnet best i test året før,og venner av meg hadde kjøpt de da,og var super fornøyd!Han kunne fortelle at de hadde byttet levrandør,ikke de samme som lager de,derfor dårligere kvalitet!Helt sykt!men når du allerede har kjøpt dem,prøv å impringner dem,vet en vennine gjorde det og da var de vist ok.

Skrevet

smil:)

Eldstejenta på 7 år klaget på at hun frøs på bena med ecco i fjor. Men så er hun ute dagen lang ofte da og da er det kanskje ikke så rart at man blir frossen. Vet ikke helt hva vi går for i år...

Skrevet

har spurt ei som jobber i barnehage i nærområdet, og hun sa at de var kjempebra. Så jeg har kjøpt de til gutten min.

Skrevet

nusseline

Har hørt om flere som mente at ecco skoene ikke var varme.

Skrevet

Friends skolettene er bra de. Har hatt de til mine flere ganger. Har også hatt ecco skoletter i tillegg, og de kommer likt ut.

PS!

Grunnen til at Friends skolettene var best i test et år, og ikke det neste året, er at det kom skoletter det året som ble scoret til enda bedre enn Friends. Tror de het Viking gore tex (Obs hadde tilbud på de i fjor)

Skrevet

Vi hadde de til guttungen ifjor, da var han 2 år. Tenkte å gi de en sjanse pga bra test og rimelig pris, men de ble jo så våte. Syntes ikke de var bra nok. Ang testene så vektlegges forskjellige ting hvert år, så testene er heller ikke like.

I år blir det noe annet, hadde tenkt Ecco eller Viking, men er en del som ikke er fornøyd med Ecco heller skjønner jeg?

Skrevet

Grunnen til at Friends skoene kom dårligst ut i test i fjor, OG grunnen til at de tok inn mye vann var at den membranen som skulle holde vannet ute var montert på feil.De hadde byttet fabrikk, og det var blitt produsert feil på den nye fabrikken. Derfor var skoene ikke lenger vanntette.

Har ikke prøvd skoene selv, men vurderer dem i år. Tenker at de nok passer på at den feilen ikke oppstår igjen =)

Skrevet

Vi hadde de for 2 år siden. Lille brukte de 2 ganger hos dagmamma'n og var søkk våt på beina begge gangene! Og det var det året de kom best ut i test!!!!

Skrevet

Det er sant som det er sagt før her, Obs! byttet fabrikk, og den nye fabrikken sydde i membranen feil vei..

Jeg har hatt de til guttene her, men jeg kommer aldri til å kjøpe de igjen, de ble utrolig fort slitt. De sleit av det ytterste laget på skotuppen og før vi var kommet til jul så de ut som de var 10 år gamle og brukt av like mange barn...

Jeg er veldig fornøyd med Ecco, har hatt de i flere år, men ungene må ha en tynn ullsokk i for ikke å bli kalde. Viking sine er også bra. Begge to er slitesterke og har et års garanti på vanntetthet. Fikk en eccosko som tok inn vann i fjor, men da jeg sa fra i butikken fikk jeg nye på flekken. De skulle være helt tette!

Skrevet

Hadde de til eldste i fjor,og han ble veldig våt på beina selv om jeg impregnerte mange ganger..

Kjøper Ecco eller Viking i år.

Skrevet

vi har kjøpt disse skoene for 3.året på rad i år...til begge våre to...og vi har vært VELDIG fornøyde! de har vært tørre og varme hele vinteren...vi bor i Bergen..og i ekstremt vått vær bruker ungene våre cherrox med ullinnlegg i........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...