Gå til innhold

Har noen av dere gravide opplevd dette...eller......Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en el-test i dag fordi jeg hadde ikke graviditetstest. Har ikm i morgen og den ble knall positiv.Reiste og kjøpte en cb-digital graviditetstest som viser ikke gravid.

Så hva tror dere:El på dag 28,eller er jeg gravid??

Noen som har opplevd det samme?Synes jeg har hørt at el test kan slå positivt ut hvis men er gravid...

Tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når på dagen tok du el-testen? Den kan nemlig være falsk positiv hvis du tar den i veldig konsentrert urin som f.eks morgenurin.

Jeg tok en el-test samme dag som jeg fikk en svak skyggestrek på en billig graviditetstest. Den var positiv, men da var også CB digital gravitest positiv da jeg tok den senere på dagen.

Tipper det mest sannsynlige er at du har testet i for konsentrert urin eller kanskje kan være gravid. Neppe el på dag 28, ihvertfall hvis du allerede har hatt det denne mnd.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har lest (her inne på BIM faktisk) at hormonet som gir eggløsning også øker i forbindelse med graviditet. Og at dette stiger raskere enn hcg-nivået gjør. Ergo vil eggløsningstestene kunne vise at du er gravid FØR graviditetstestene kan. Men; du bør nok smøre deg med tålmodighet og ta ny gravitest om en dag eller tre.

Lykke til! Håper du er gravid!

Skrevet

Jeg tok den på ettermiddagsurin.tok en ny 2 timer etter den første også like positiv,så det var ikke konsentrert urin.....

Skrevet

Tusen takk,Håper du har rett..er spent..:))

Skrevet

Enig.. Så lenge urinen ikke var konsentrert, er det mulig at du er gravid :-) Hcg kryssreagerer med LH som el-testene måler. Og siden el-testene er mer følsomme, kan de fange opp en graviditet tidligere enn en gravitest. Krysser fingrene for at det er tilfelle :-) Lykke til!

Skrevet

Positiv el test i dag også,men neg grav test...esj..er sikkert ikke gravid.skal jo ha mens i dag....

Skrevet

kan ta nokre dager enno før du får positivt utslag på graviditestest!!

Skrevet

Tror du??:))

den linken du sendte..hva er det?får den ikke opp jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...