Gå til innhold

Kan jeg male???


prinsesse08+lillebaby12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å pusse opp nytt hus, og jeg lurer på om jeg kan være med å male, det er oljemaling. holder det å kjøpe sånn hvitt munnbind? ?eller skal man helst holde seg langt borte fra det? er 34 uker på vei:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi malte hele leiligheten vår for to uker siden, var da 38 uker på vei! jeg spurte legen min om jeg kunne være med og male, han sa at så lenge det var vannbasert maling kunne jeg være med, men når det var snakk om oljebasertmaling ville han ikke at jeg skulle være med! heller ikke om jeg hadde maske! så jeg tok ikkje sjangsen på og være med, for gikk inn i et rom der det ble brukt oljemaling og jeg ble ganske så dårlig av det, men det kan jo variere fra lege til lege hva de mener om det! men du kan jo spørr legen din hva han/hun syntes!:)

Skrevet

Det finnes en slags vannbasert oljemaling som visstnok inneholder mindre skaldelige kjemikalier enn vanlig oljemaling. Kanskje du kan bruke det? Har malt masse i løpet av graviditeten, men har hovedsaklig holdt meg til vannbasert maling (bittelitt olje -men da med god utlufting og ikke så lenge av gangen).

Skrevet

Jeg har malt som en helt i sommer, og ser ikke helt problemet;) Er 35+4 og alt er i sin skjønneste orden;) Mange er nok fryktelig hysteriske på det der. Men man må for all del velge selv! Men mener at man er ikke handikappet fordi om man er gravid, og det er fint å kunne bidra littegranne.

Skrevet

Hallo. Hva om barnet blir nerveskadet av løsemidlene? Det er det som er faren. Jeg ville ikke tatt sjansen.

Skrevet

Fekk beskjed under sist svangerskap av dei som solgte maling og slikt at eg ikkje skulle male med vannbastert maling heller.

Skrevet

Nå har jeg malt i alle mine 4 svangerskap jeg da. Siste svangerskap med oljemaling, jeg lufta selvsagt bra mens jeg mala, og nå i dette har jeg brukt vannbasert olje maling. De på malingsbutikken sa det var OK så lenge jeg luftet godt, det samme sier lege og jordmor... Man står jo ikke akkurat å sniffer inn lukta over lengre tid heller da. Og ingen av mine barn har blitt nerveskadd.. Men for all del, det er opp til hver enkelt...

Men det skal jo sies, at det ble jo født mest friske barn før i tiden også da, og det å gå gravid er jo ingen sykdom!

Skrevet

Herre Gud.Ve då lese her,blir jeg veldig beskymret.Mannen min malte hele huset,imens jeg var i huset.Han brukte både oljefarge og vannbasert.Jeg blir så redd.Jeg var i uke 8-12-14.Før ultralydund.Jeg får håpe at alt er bra med barnet vårt.Legen min sa at jeg trengte ikke beskymre meg fordi hun malte selv huset sitt under hele svangerskapet.brukte da oøje og vannbaserte farver.

Skrevet

Stor Takk annhau.ved å lese ditt innlegg,ble jeg litt roligere.Man skal leve mest mulig normalt under svangerskapet også.

Skrevet

Har pussa opp flere soverom i sommer, og brukt vannbasert oljemaling og vannmaling, tror ikke det er sååå farlig som alle skal ha det til...

Skrevet

Man vet vel ikke om barnet har tatt skade før det er født. Ellers så er det sikkert ikke så farlig i små mengder og med god lufting. Uansett er det vel et spørsmål om hvilke sjanser man vil ta. Hvor nødvendig er det at du maler akkurat nå? Noen ganger fins det andre som kan gjøre det, og kanskje er det mulig å vente noen måneder/ år? Vet at mange syns oppussing er veldig viktig, men det gjør ikke jeg.

Skrevet

Nei, ikke mal. Ikke verdt å ta sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...