Gå til innhold

Til dere som har peiling på skjønnhet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så uren, matt og stygg hud for tiden. Jeg er ikke rik, så jeg trenger råd om hvilke produkter jeg kan kjøpe som jeg kan friske meg opp med, helst ikke tusen produkter eller dyrt, men enkelt og billig (hvis det finnes). Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trygda mi er ikke særlig høy den heller :P men jeg syns det er viktig å ta vare på huden sin. det er gratis konsultasjonstime hos estetisk laserkirurgi (jeg bor i trondheim, der er de veldig flinke) og de anbefaler produkter for deg. det er litt dyrt men det virker. det er produkter utviklet av hudleger. jeg bruker 3 produkter. en rens, vann og krem. tilsammen kosta produktene meg 1000kr... litt dyrt men det er produkter som virker!!

men etter at jeg ble gravid ble huden min ikke særlig pen igjen...masse kviser. men må bare fortsette på kuren.

Skrevet

Du må huske på at dette er produkter som varer og er drøye! Så det er ikke en månedlig utgift, men kanskje annehver eller 3hver mnd..

Da er det plutselig ikke så dyrt likevel, hvis du sammenligner med de billigere produktene som du må ha mye av, og som du må kjøpe oftere.

Skrevet

Prøv cliniques tre punkt serie. Og kjøp såpestykke. Ikke rensekremen. Det såpestykket er utrolig drøyt. pluss ansiktsvann og fuktighetskrem. mener jeg så den annonsert i en eller annen tv reklame nylig. høres sikkert dumt ut men jeg tror det kan lønne seg å legge noen kroner i det. Men den serien er ikke så dyr. Dyrere enn det dagligvaren tilbyr, riktignok.

Skrevet

Jeg passer på å drikke masse vann, trene regelmessig og bruker en fet krem, ph 5,5 som ansiktskrem så jeg unngår tørr hud:-)

Skrevet

den kremen koster forøvrig ca 30 kr, og vann og trening er gratis.. med mindre du trener på treningstudio og det er jo helt unødvendig. Jeg har egentlig ikke dårlig råd, men jeg tror rett og slett ikke på disse dyre hudproduktene så de kaster jeg ikke bort penger på. Da skal de isåfall være på resept:-).

Skrevet

Jeg tør påstå at det viktigste er å spise sunt, mye frukt og vann, og vaske ansiktet med kaldt vann hver morgen og kveld. Ikke bruk for mye dilldall av rens og slikt. En enkel krem er nok. F.eks. l'oreal fra butikken på hjørnet. Huden blir bare stresset av for mye rensing og produkter - tror jeg da. ;)

Skrevet

Enig med dag, anonym 14.42. I tillegg sverger jeg til tran og rikelig med omega 3, 6 og 9 daglig. En "lakse-kur" er verdt forsøket: spis laks til middag flere ganger på en uke. Jeg pleier å få resultater av det. Skjønnhet kommer, son kjent, innenfra, he-

he!

Skrevet

Er nok noe i det, men tør påstå at de som renser huden daglig har utbytte av det. Og holder seg unna for mye sol. Vet at de som jobber med slikt ofte ser med en gang om hud blir renset daglig.

Skrevet

Og kjøp produktene du velger på strawberrynet! Billigere enn taxfree!

Clinique som hun over skriver er bra, eller shiseido.

Husk å bestill en og en ting i hver pakke, slik du kommer under 200kr for hver pakke. Da slipper du toll:)

Skrevet

Jeg ville kjøpt en ansiktspeeling. F.eks en på Vita som heter noe med Apricot. Den er spesielt for uren hud, og kan brukes hver dag, om det trengs. Den er ikke dyr. Også ville jeg kjøpt en dyptrensende ansiktsmaske i tillegg.

Det er utrolig viktig med riktig fuktighetskrem i ansiktet, og min erfaring er at billige er like så bra som dyre, bare du finner en som passer til huden din. Det er ikke så lett, alltid. Men siden du har uren hud for tiden, trenger du en krem som ikke er fet. Nå husker jeg ikke merket, men jeg har brukt en som jeg har kjøpt på matbutikken (Meny). Den er lysegrønn og koster ca 50 kr. Sånn i liten krukke. Har den ikke nå, ellers hadde jeg sjekket merket. Ulay-kremene er gode, og heller ikke svindyre. Jeg ville ikke brukt nattkrem, men en dagkrem både dag og natt. Grunnen er at nattkremene er fetere.

Husk at all sminke må fjernes ordentlig før du legger deg, men du trenger ikke å bruke dyre produkter. Øyensminke kan godt fjernes med vanlig matolje, og ansiktet blir rent med vann og såpe. Det er en myte at det tørker ut huden. Uansett går det helt fint så lenge du smører deg etterpå. Dette med fuktighetskrem i ansiktet er viktig selv om du har fet/uren hud.

Det er ikke så mye som skal til, og det trenger som sagt ikke å være dyrt :) Og jeg har laaang erfaring med dårlig hud. Nå har jeg kjempefin hud, og jeg bruker ikke dyre produkter, men jeg er nøye på å rense om morgen og kveld, og bruke produkter som passer til huden min. Så fort jeg bruker feil krem, sees det på huden.

Skrevet

Det med laks stemmer faktisk!! Jeg spiste ørret hver dag i 2 uker til middag, drakk mye vann og trente helt normalt 3 ganger i uka. Passet på å vaske ansiktet morgen og kveld (dr. greve bodywash) og brukte en fet hudkrem, nivea. Ingen ansiktsvann eller slikt.

Så det er faktisk helt sant!! Fisk hjelper mot uren hud!!

Skrevet

Hvis du vil ha et godt produkt kan jeg anbefale MD formulations. Litt dyrt men det holder massevis å kjøpe en god rens og dagkrem.. Koster liksom ikke flere tusen heller:p Par hundre kroner. Er veldig godt egnet til uren hud, og er laget av naturlige stoffer. Supre produkter..

Skrevet

Eneste råd jeg kan gi (funker på meg)

Vask ansiktet med en hvilken som helst rensekrem, bruker selv renseskum. og smør med A-krem hver kveld, den kjøpes på apoteket for ca 100-lappen, og funker for mye rart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...