Gå til innhold

Fikk en dramatisk start på dagen i dag! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pus som er litt over 12 år gammel. Jeg har hatt henne hele tiden, helt fra moren avviste henne da hun var 2 uker gammel.

Jeg matet henne med tåteflaske, jeg har hatt henne i senga hver natt siden.

Hun har vært gjennom 3 kreftoperasjoner, den siste i februar i år.

Jeg trodde det var kreften som ville ta henne.

Men i natt fikk hun slag=(

Merket det i morgest da hun sto opp og gikk ut, katta sjanglet og gikk rart. Leverte ungene i barnehagen og dro hjem igjen. Der møtte hun meg utenfor. Var blitt enda dårligere, bakkroppen slepte hun etter seg.

Da skjønte jeg det; slag. Og jeg begynte å gråte, hva kan vel gjøres når en katt har fått slag? Fant frem katteburet. Tårene trillet. Vekket mannen som jobbet i natt, slik at han fikk sagt farvel til henne.

Ringte moren min slik at hun kunne kjøre meg hjem etterpå, for jeg visste at jeg ikke ville være kjørbar etterpå.

Ned til dyrelegen, katten var redd og skalv. Jeg opphovnet av gråt.

Dyrelegen undersøkte henne. Hun var ikke blind, hun var ikke døv. Hjertet og andre organer fungerte som de skulle. Kastet litt opp av redsel, men ellers fin.

Dyrelegen mente at medisiner ville hjelpe. siden dette var et lite slag og katten ellers er i fin form. Så mens lillepusen min gjemte seg inni jakken min, med hodet helt i armhulen min, så fikk hun en sprøyte i låret. Hun var så flink så, ikke et lite fres engang.

Hun var så redd stakkars at da hun skulle i buret igjen, så klorte hun seg fast i magen min, men roet seg da hun skjønte vi skulle hjem!

Så nå skal hun holdes inne til hun får førligheten tilbake i bakbeina. En ny sprøyte neste uke. Hun skal ha det stille og fredelig, lettere sagt enn gjort i en familie med to barn og fire katter?

Fikk hvertfall lånt meg et stort bur av Kattens Vern, så kan hun være der når unger og andre katter er hjemme.

Så nå håper jeg inderlig at sprøytene hjelper på. Denne pusen her er like viktig for meg som ungene mine (tro det eller ei!) og jeg vil ha henne i minst ti år til! Hvis man bare ser vekk fra tre kretfoperasjoner og et slag, så er hun jo frisk og rask, hehe.

Men uff, det var fælt i morgest. Jeg trodde hun ville komme hjem i en pappeske, jeg ante ikke at noe kunne gjøres! Men er man rask nok, så kan man avverge det, visstnok.

Kryss fingrene for vesle Hufsen min, måtte hun bli frisk igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring til Hufsen din:-) Sitter med en liten tåre i øyet nå...

Skrevet

Takk skal du ha., Jeg synes at hun går bedre allerede, men kanskje det bare er ønsketenking?

Vi skal tilbake til dyrelegen om en uke, hvertfall. Så om ikke annet, så har vi hvertfall en uke til sammen.

Skrevet

Huff, god bedring til velse Hufsen.... Man blir jo så glad i disse dyrene. Har 5 katter selv, fant ut at vi ville beholde alle kattungene...så nå skal det vaksineres og steriliseres etterhvert. Koster fort litt hvis de blir syke, men det er vel verdt det. Så nå skal jeg skaffe meg forsikring på dem....

Skrevet

*krysser*

Og et stryk over nakken til dere begge!

Skrevet

Takk skal du ha=)

Ja, det er verdt det. Utgift der og da, men det tjenes inn igjen, sånn sett.

Skrevet

Først må jeg bare få sagt at du høres ut til å være en fantastisk katteeier, heldige de kattene som har endt opp hos deg! Har selv hatt katter som har overlevd det utroligste, og krysser fingrene så mye for din kjære katt!

Håper og tror på at hun snart er i full vigør igjen!

Skrevet

Hehe, takk skal du ha, ble rent flau her jeg *rødme*

Jeg har tre til, men skal ærlig innrømme at Hufsa er helt spesiell for meg. Hadde jeg kunne føde katter, så hadde hun vært min førstfødte altså, hehe.

Jeg håper bare at dyrelegen hadde rett, hun mente nemlig at dette ville gå fint og at faren for nye slag eller dødsfall var minimal.

Det verste blir nok å holde Hufsedyret mitt inne fremover. Selv om hun ikke kan gå skikkelig så står hun nå med døra og gråter sårt.

Skrevet

uff dette var trist og høre... kjenner tårene triller... vi krysser alt vi kan for dere her=))

Skrevet

Ååååååh nå må jeg grine!!!! Jeg har selv en katt som jeg tok over veldig tidlig (4-5 uker) og det er babyen min altså!! Hadde en annen elsket katt også som ble påkjørt og drept for noen få uker siden:( Det var så trist så trist:( Og nå begynte jeg jo bare å tenke på mine kattefrøkner og hvor glad jeg er/var i de!

Håper hufsetufsa blir helt fin igjen og at du kan ha glede av henne i mange år til!!

Skrevet

Uff, så trist å høre om katten din som døde=( Ingen av mine har blitt påkjørt og jeg håper det aldri skjer. Mamma sin katt ble påkjørt og drept for to uker siden, det var ikke pent=(

Det er jo ikke "bare" dyr/katter, det er jo faktisk fullverdige medlemmer av familien.

Takk skal du ha, jeg håper dette går bra! Hun er i fin form ellers og kan enda ha mange gode år igjen.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha! :) Jeg håper Hufsen min blir frisk igjen, det var som pokker at hun skulle få slag, altså=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...