Gå til innhold

Tar dere med pappaen til jordmorkontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har min første jordmorkontroll om to uker, er da 23 uker på vei. Er det vanlig at pappen er med på disse kontrollene? Og dere som har vært på kontroll sammen med pappaen; hva syntes han om det? var han glad han ble med? Er litt usikker på hva som blir gjort på disse kontrollene og hva pappaen liksom har i "utbytte".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min elsker å delta på alle slags undersøkelser, så da får han lov til det ;) Men er vel best at de får velge litt selv, slik at vi ikke styrer mer enn nødvendig. Det er hvertfall min mening! :) Men på UL er det en selvfølge at de er med ;)

Skrevet

Han var ikke med på første kontroll i uke 8 (viste seg å heller ikke være nødvendig), men til jordmor i uke 24 var han med :)

Syns jordmor henvendte seg så mye kun til meg, og var redd han følte seg litt tilsidesatt, men slik så ikke han det. Det ble en del info om hva som skjer videre fremover og det er bra for han også å få med seg. Og så ble det snakket om svangerskapskurset som vi begge skal være med på. Vet ikke om han skal bli med på øvrige kontroller, men denne første gangen hos jordmor syns jeg var fint han var med på, og virket som han selv synes det var veldig rett. Han likte å være med ihvertfall :)

Skrevet

Og prikken over i'en, han fikk også høre hjertelyden ;) det var stas

Skrevet

Enig i at pappaen bør få bestemme det selv, men min mann har stort sett ønsket å være med. Vår jordmor er veldig flink til å inkludere oss begge i samtalen og på forrige kontroll måtte han selv lete seg frem til babyens hjertelyd mens hun sto og så på og jeg lå på benken og prøvde å la være å le av hvor konsentrert han så ut ...:) Veldig koselig.

Skrevet

Her vil veldig gjerne pappa'en være med på alle kontroller, så da får han selvfølgelig lov til det. Han gleder seg til kontrollene, og er skikkelig oppdatert:0) Han var slik med førstemann også. Jeg synes også det er en trygghet i at han er med. Om noe skulle skje og jeg ikke er helt med, så vet han faktisk alt jeg vet om svangerskapet. Pappa'en har synes iallefall han er mer involvert i svangerskapet, og han kan også spørre jordmor om ting han lurer på. Men til syvende og sist, så er dette ett valg pappa må ta selv. Det passer kanskje ikke for alle, og da skal man heller ikke presse på.

Skrevet

sambo er med på det han får til:) det ble første jorbmorkontrollen, første legetimen, og første ordinære UL. han har ikke blitt med på mer, ikke den neste UL som også er ordinær blir han med på:S

Skrevet

Ja, så klart!

To husker bedre enn en, det er mye info å ta inn.

Hvis noe er galt/føles galt har du ham der -dere er jo sammen om dette.

Ekstra stas med hjertelyd hvis bevegelser ikke kjennes utenpå enda.

Jeg synes det er hyggelig å ha ham med : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...