Gå til innhold

Bittelitt redd .. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen !! :)

Er i uke 22 + 4 nå, og lurer på èn ting..

Er det normalt at magen er helt hard hele dagen? Før var den mer myk & helt annerledes. Kjenner spark, og virker som om alt er normalt, men bekymrer meg uansett :( Noen som tror det er kynnere? Er det i såfall farlig at de varer nesten hele dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei =) Vet ikke om jeg akkurat kan svare deg. Men her er av og til magen heelt hard i flere timer. Ikke verk, men føler veldig at jeg "eser" eller at huden strekker seg å at jeg vokser når det skjer. Har hatt kynnere ett par ganger å jeg føler at det er annerledels. Hvertfall vondt på en annen måte. Har opplevd det med hard mage i mange timer nå siste uken, å nå jeg plutselig ser ut som jeg er gravid. Jeg er 21 uker idag.

Viss du er bekymret kan du kanskje ringe jordmor eller noe??? Jeg ringte en dag ang kløing, å følte meg egentlig veldig dum som ringte for "ingenting", men damen på helsestasjonen var veldig hyggelig, å sa at det er mye bedre å ringe. Å hyggelig for de som satt på kontoret å få roet ned kommende mødre også =)

Håper alt står bra til med lille skatten din, å det gjør det helt sikkert siden du kjenner spark å alt!!!

Skrevet

Jeg er også litt redd for den lille i magen om dagen. For magen min har også blitt fryktelig hard plutselig, så blir den liksom litt mykere mot kvelden igjen... Har en del kynnere også, men de kjennes helt annerledes ut, det strammer liksom på en annen måte hos meg. Og engstelig som jeg er ringte jeg jm igjen jeg, heldigvis er de like hyggelige på helsestasjonen hver gang! :) Hun sa at babyen rett og slett begynner å bli stor der inne, og at hvordan hun ligger vil forme magen min. Har begynt å se bevegelsene hennes uttapå magen nå, og ca 25 cm er ganske mye der inne altså! Er 21+5 jeg nå... Du kan jo prøve å kjenne på magen din, om det er noen "hardere" partier, det er det hos meg, og der ligger tulla. Hvis jeg dytter litt på henne så dytter hun tilbake :) Kynnere skulle jeg ikke bry meg om sa jm, prøv å slappe av litt eller ta en varm dusj. Så lenge hun sparka fint der inne, og ting ikke var vondt så er det nok naturlige årsaker til plagene sa min jm. Men ring jm eller lege hvis du er fryktelig bekymra, det roer iallefall meg :) Masse lykke til ! :)

Skrevet

Det er sikkert bare kynnere.

I går kveld hadde jeg "hard" mage.. føltes som jeg skulle eksplodere.. og forsvant ikke før i natt en gang..

Skrevet

Nå ble jeg innmari letta!! For det er akkurat sånn hos meg også :)) Det varer liksom noen timer, også kan den være helt myk igjen. Men jeg også - kjenner det er ekstremt hardt noen enkelte plasser, mer som om babyen ligger der. Og den sparker normalt, heldigvis!! :))

TUSEN takk for gode svar, dere er knupper alle sammen!! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...