Gå til innhold

2 spm angående matlaging=)


Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

1) Kan man fritere kjøttbiter/grønnsaker som er rullet i sånn frityrmasse i en vanlig kokekjele? Altså bare ha vanlig olje i den og koke det? Mener å ha hørt at man ikke bør det... hvordan gjør dere det?

 

2)Hvordan få wokgrønnsakene sprø, og ikke seige? =)

Videoannonse
Annonse
Gjest det spirer og gror
Skrevet

for guds skyld ikke ha olje i kaserollen... da blir det flammehav!!! det lærte jeg på den harde måten....

Gjest det spirer og gror
Skrevet

er ikke helt sikker på det med grønnsakene, men kanskje de blir sprøere hvis du steker i litt smør i stedet for olje.... men er langt fra sikker altså...

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Du kan bruke jerngryte.

Grønnsakene: Svært høy varme, kort tid.

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Takk for svar, da skal jeg IKKE gjøre det=) hehe, bra jeg ikke har prøvd enda...=P

Skrevet

2) Høy temperatur og kort steketid - og ikke for mye i panna på en gang, stek litt om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...