Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Har dere erfaring eller kjenner dere noen som bruker hormonspiral, skal til legen neste uke og skal sette på meg hormonspiral. Er litt usikker fordi har aldri brukt noe sånt før. Hadde vært fint med litt tilbake melding:)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Vel, nå har du jo bestemt deg for å gjøre det så erfaringen kommer vel etterhvert. Tror nok at kvinner har svært ulike oppfatninger om hormonspiral. Angående blødninger er det noen som opplever veldig lite eller ikke i det hele tatt, mens andre blør mye mer enn før. Noen har smerter enn stund etter innsetting, andre ikke! Noen kjenner trådene ved samleie mens andre kjenner ingenting (be legen klippe de så kort som mulig). Den generelle oppfatningen er at de aller fleste er fornøyde, mens noen få bytter til noe annet. Håper for din del at du er en av de som blir fornøyde.
Trollkatt Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg elsker hormonspiral Hadde det mellom barn nr 1 og 2, og skal ha det igjen etter barn nr 3. Jeg hadde overhodet ingen bivirkninger, ingen blødninger, hadde ikke mensen heller. Dette med bivirkninger varierer vel litt, jeg har jo hørt at noen kan få småblødninger osv. Det eneste jeg ikke liker med den, er prisen, og at man må til lege for å sette den inn/fjerne den. Jeg hater å gå til lege med udnerlivet mitt
Mille** Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg har hatt hormonspiral og innsettingen gikk kjempefint, litt ubehagelig, men ikke direkte vondt. Mannen kjente trådene så de klippet vi (dvs legen). Jeg fikk dessverre mensen hver mnd, blødde sånn som jeg pleier, men hadde nesten ikke menssmerter, det har jeg til vanlig. Etter innsetting blødde jeg i 3! mnd, var drittlei, for å si det mildt. Jeg følte meg ikke komfortabel med å ha noe "oppi der", så jeg bestemte meg for å ta den ut ett år senere, følte meg ikke trygg heller, selv om det skal være noe av det sikreste som fins av prevansjon (bortsett fra avholdenhet). Vi bestemte oss kort tid etter for at mannen min skulle "kappe strengen" så nå bruker jeg ingen prevansjon, deilig! ) Lykke til!
Trollkatt Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Er enig i at det beste er ingen prevensjon Ingen av oss vil gå så drastisk til verks at vi kapper eller knyter, så her må vi enten få en skokk med unger, eller slenge inn en ny spiral. Da blir det nok spiralen
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Vil takke alle dere som svarte innlegget mitt og for at dere tok seg tid til å svare meg:) får håpe på det beste
Trollkatt Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Hvis du ikke trives med den, kan den jo alltids fjernes igjen. Kjipt for lommeboka, men det er verre om man går rundt og føler seg ukomfortabel. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå