birrisj05.02.09 Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Flere som må drikke dette og ikke klarer den søte smaken? Jeg MÅ ha oboy eller jordbærpulver i, ellers får jeg det ikke ned. Men er så lei av det nå. Noen andre forslag? Klarer å ha det i frokostblanding da, uten å legge merke til smaken.. Tar kalsium-tabletter da, så får jo i meg det, men likevel..
blirjegsnartmamma Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 MÅ du drikke det da? Rismelk er også ganske søtt, men soyamelk er ikke like ille..
birrisj05.02.09 Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2008 Nei, æsj, jeg drikker heller laktoseredusert melk uten noe tilsetninger enn rismelk og soyamelk! :S
Milla med spettn :) Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 jeg er laktoseintolerant. jordmor sa at det holder at jeg tar kalsium tabletter. i tillegg får man jo i seg endel kalsium av grønne grønnsaker og f eks hvitost som norwegia og jarlsberg. de er ikke laktose i.
blirjegsnartmamma Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 jeg tåler ikke melk overhodet, og blir kjempedårlig hvis jeg spiser norwegia.. Den eneste osten jeg kan spise bittelitt av er mozerella. Men man er jo så forskjellig
Gjest Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 jeg bruker laktoseredusert melk i matlaging og på frokostblanding. jeg drikker det ikke. den er ikke god. drikker heller juice eller vann. men jeg tåler LITT biola, så det blir tilsammen 1-2 glass av denne i uken. ellers tar jeg tilskudd som inneholder kalsium og spiser mye ost. må nesten ta tilskudd med alt mulig i, for jeg tåler heller ikke gluten og da blir jo all brødmaten og de næringsstoffene utelukket. er litt annerledes i de glutenfrie melsortene (jeg bruker ikke hvetestivelse, men noe mere næringsrikt, men allikevel blir det ikke det samme).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå