Gå til innhold

Skal jeg takke ja eller nei til undersøkelse / stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i morgen og skal til jordmor. Hun kommer helt sikkert til å spørre meg om hun skal undersøke meg og om hun evt skal tøye litt (det vet jeg fordi venninnen min var gjennom det samme forrige uke). Så er jeg litt usikker på om jeg skal takke ja til dette eller ikke. JEg har ikke noe hastverk med å få babyen ut, og den kommer jo når den kommer - men samtidig så lurer jeg jo på hvor "moden" jeg er da.....

Vanskelig dette. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet sist gang, da jeg hadde svangerskapsforgiftning og de strippet meg noen dager før termin. Det var UTROLIG VONDT og de sa at fødselen min (22timer) dro ut fordi jeg ikke var modnet naturlig. Jeg ville absolutt ventet med å bli strippet før det er høyst nødvendig. Det aller beste er jo visst kroppen ordner opp selv:)

Skrevet

hvis du er førstegangsfødende ville jeg ikke gjort det. da vi var på omvisning på sykehuset sa de at man normalt sett ikke stripper førstegangsfødende, for det gikk som regel som normalt likevel - var ingen grunn til det - men det er jo opp til deg.

Lykke til, uansett hva valget blir

Skrevet

Hei, er nok i bunn og grunn bare du som kan bestemme deg for det:) Jeg hadde takket ja, men rundt termin har jeg vært veldig utålmodig med begge mine tidligere:)

Altrenativet er jo at hun kan sjekke hvor moden du er uten stripping da, det har ihvertfall ikke noe å si på når babyen kommer. Men da får du jo envt. tenke ut på forhånd hva du kommer til å føle om du ikke er moden i det hele tatt. Kan jo hende du blir litt mer stresset om du ikke er det. Du er heldig som ikke føler "stress" med å føde for det er slitsomt å gå sånn. Den roen er flott å ha når tiden plutselig er inne:)

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar jenter! Det var faktisk noen gode råd jeg skal tenke på fram til i morgen. Dette er er barn nr 2 så jeg vet jo litt hva jeg går til.

Men som sagt siden jeg fortsatt er fornøyd med å gå gravid og ikke er utålmodig enda så føler jeg ikke noe stress med å "sette i gang noe". Heller nok lit mot å droppe strippingen iallefall......

Skrevet

Mener å ha hørt her inne at de som ikke har vært moden har dårlig erfaring med stripping mens de som er moden og har fødselen rett rundt hjørne ikke synes dette har vært særlig vondt.

Hvis jordmor tilbyr deg stripping som hun helt sikkert ikke gjør så kan du jo rådhøre med henne først. Det er forskjell på å bli undersøkt for hvor moden du er og å strippe.

(hvis du kunne tenke deg å hvite om du er moden tenker jeg på)

Med den instilingen du har, at det kommer jo når det kommer så synes jeg du gjør rett i å vente. Ikke altid like greit å forhaste noe som ville kommet like vel når man ikke på død og liv må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...