Kuredu Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg er gift med en mann som har en datter på 15 år. Vi har vært sammen siden jenta var 4 og hun har bodd 50% hos mor og far i alle år. Vi bor veldig nærme hverandre (5 min til fots). Det siste året har jenta mast mer og mer om å få bo hos moren, men foreldrene tviholder på 50% hos hver. Han fordi han nok er redd for å miste henne, hun fordi hun synes det er godt å ha "fri" annenhver uke. Jenta har det litt vanskelig for tiden og jeg ser hun ikke er fornøyd. Etter min mening er det på tide å ta steget - å endre på samværsformen, men min mening teller jo ikke akkurat mest da...... Hva mener dere andre om en slik situasjon? Det er mer i denne historien enn jeg kan legge ut om her, men dette var en kortversjon.
minst Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg mener at man burde høre på barnet, uansett alder. Når jenta er blitt 15 år er det enda større grunn til å lytte. Kan ikke være festlig å bo annen hver uke i forskjellige hus. Tenk selv om man skulle flytte hver uke.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 i samfunnsfagboken min står det at det er viktig og høre på det barnet mener ;-) (måtte bare) men er barnet over 12 skal det legges stor vekt på hva hun mener, og det hanler jo en god del om respekt også. det er jo tross alt hennes liv det i hovedsak er snakk om
Kuredu Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2008 Ja det er det jeg mener også - at hennes stemme må bli hørt, både fordi det er hennes liv og fordi det jo må være slitsomt å drasse med seg bager sekker og klær fram og tilbake...........det hadde iallefall jeg synes!
Kuredu Skrevet 2. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2008 dytter litt for å høre om flere har noen meninger..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå