Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Mini er 6 mnd i neste uke og skal da begynne med fast føde. Hvis jeg fks koker opp en mengde potet og moser dette (tilsetter ikke mm i). Hvor lenge holder det i kjøleskapet (lager posjoner i avent sine bokser) og kan jeg fryse det (og hvor lenge?)? Fortell litt om hva dere gjor, for jeg er ikke så flink når det gjelder introdusering av fast føde... Føler jeg ikke kan noen ting om det!
Odine! Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Vi lagde ferdige "middagspakker" som vi la på frysen og tinte ei pakke opp før hver middag. Jeg ville ikke hatt det stående så lenge bare i kjøleskap. Du kan ha alt mulig oppi etterhvert: Diverse grønnsaker, kjøtt og fisk. Vi begynte med grøt, frukt, etterhvert fikk baby skorper og skive, og så middagsmat. Det kan være lurt å lage litt sviskepure i tilfelle baby blir hard i magen. Kok opp svisker (la vannet dekke dem) i 10 min og kjør dem og vannet i blender eller stavmix dem. Kan fint fryses.
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2008 Ok! Skal jeg gi sviskepuré fra begynnelsen av? Skal jeg gi mye?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå