Gå til innhold

Sorry, men blir litt deppa av å være her inne....


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle dere som har født og jeg unner alle sammen det. Men her sitter jeg syv dager etter termin og har enda stor kul på magen og masse bekymringer. Ser ikke ut som det skjer noe med det første heller, og tirsdag om én uke er datoen for overtidsvurdering på sykehuset. Ingen bryr seg om mensterminen som var den 17.08, altså 10 dager før UL-termin! Så bekymringene surrer rundt i hodet og selv om jeg tar det opp med leger eller jordmødre så sier de alle at vi må stole på UL-termin. Jeg skal til jordmor torsdag og da tror jeg at jeg må sette litt hardt mot hardt, og prøve å få henne til å forstå hvor engstelig jeg faktisk er. Litt deppende er det å sitte igjen som snart den eneste som ikke har født i august-klubben i alle fall.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstår deg godt..huff..:(

jeg er bare 3 dager over..men allerede er d mangen som har fått før meg,som egentlig skulle ha i sept..så dette er festlig..

ingen tegn til at noe skal skje heller..slimproppen har gått..men d trenger ikke bety noe d så..

ja pørv å snakk med jm..jeg synes d er forkastelig å la den gravide gå så langt på overtid,HVIS babyen er klar,har d fint å alt..å mor er sliten,har vondt..å skal slite seg totalt ut den siste tiden av sv skapet ..da kunne hatt en lavere terskel på å sette i gang..synes nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er to dager på overtid nå, i følge ul.termin, men min termin var 9 august, så jeg tror babyen er overmoden, og tjukk blir ho oxo..når de egentlig er ferdige så legger de jo bare på seg. Er redd for å få en gigababy når hun endelig finner det for godt å komme ut..men skal på overtidsvurdering om en uke..huff..lenge å vente, jeg vil jo bare bli satt i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff trassig når UL og mensterminen skal være så stor forskjell.

Synes de skal ta litt hensyn til mensterminen når det er så mange dager forskjell.

 

Ei venninne av meg hadde også mange dager forskjell, og BF kunne egentlig ikke vært BF i følge UL.

 

Han kom Han kom noen dager over UL termnen, men de så jo at hun var mye lengre på vei ja. At mensterminen var mere rett.

 

Så er ikke alltid man skal stole på UL terminen.

 

Men får håpe noe skjer snart da. Hva med å få JM/lege til å strippe deg da? Kan jo hende det setter igang noe?

 

Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikk født. er 1 uke over termin nå. ikke bekymr deg. bare kjenn etter liv. jeg hadde stort sprik på menstermin og ul termin med første (15 des og 2 januar) og jeg gikk 9 dager over før jeg ble satt igang. slapp av å pass på at d er liv der. d er bedre å ringe føden en gang for mye. du har vel kontroller med ul nå så du vet at alt er ok. her jeg bor så får du ul på hver kontroll over uke 41.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips: Gå til privat jordmor å be h*n strippe deg. De fleste gjør det (tror jeg). I hvertfall sjekke åpning/modenhet så du vet om du er "klar".

 

Finnes også akupunktur du kan få for å slappe av. Man blir stresset av denne overtiden. Modningsakupunktur er ikke så dumt heller..

 

Selv fødte jeg 14 dager før, noe jeg er veldig glad for. men 2. gang her da. Sist fødte jeg på termindagen. Hadde daua om jeg gikk over. Så føler med dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Jeg hadde termin 27.aug etter mens, men fikk den forskjøvet til 6.sept etter ultralyd.Får ikke det til å stemme selv og har den samme bekymringen som deg.Redd for å gå langt over tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk jordmor til å prøve å srippe... og gikk samtidig til modnings akupunktur og fotsoneterapi når jeg passerte terminen. og fødde da 10 dager etter terminen.. det kom iallefall av seg selv da... sist gang gikk jeg 16 dager over terminen...

ikke mist motet. skjønner så godt hvor lett det er å gjøre det når alle får før en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk to dager over ultermin, da var jeg såpass sliten etter to turer til sykehuset at jeg spurte om å få bli lagt inn. det fikk jeg, vannet gikk i mengder morgenen etter, men ingen rier kom. på kvelden ba jeg jordmor om å rett og slett sette et klyster, og det satte virkelig fart på sakene. fem og en halv time etter var jenta ute..ikke gi dere, men mas og prat med andre jordmødre om ikke de første tar dere på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...