Gå til innhold

ferdig med dåpkjolen. Er det noen flere med slekts/famillie dåpkjoler her


tvkrus

Anbefalte innlegg

nå har jeg byttet for i dåpkjolen så nå er den lyseblå igjen etter 33år som rosa. Den ble heklet til min bror av min mormor.

la ut bilder på profilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ferdig med dåpskjolen for denne gangen. Nå blir den lagt pent ned i den fine eskn sin igjen til neste mann vill låne den.

 

Kjolen ble heklet av min oldemor for 28 år siden og min sønn var nå nr 9 som brukte den. Veldig koselig med en slik kjole syntes jeg.

 

Skal pørve å legge ut bilde på profilen min jeg oxå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dåpskjole som har blitt brukt i slekta lenge.Bestemoren min var den første som ble døpt i den og nå sist ble min datter døpt i den. Er så koselig å ha en sånn gammel kjole. Også blir navn og dåpsdato på alle som er døpt i den brodert på kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldemora til junior (min svigermors mor) har bordert kjolen som alle barnebarna og oldebarna hennes er døpt i, og hvor alle navnene og dato er brodert inn. Så det var stas å døpe ham i denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er 38 år og min sønn blir nr 7 som bruker den og første gutt etter min bror.

 

Vi skal ikke ha dåp før 28.

 

Jeg så på din ,den er kjempefin. å søt en søt gutt. Jeg synes det morsomt å ha en kjole med historie. Jeg vudere å lage en bok til den å skrive inn alle som er døpt i den kansje (håper) vil mine unger bruke den til sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma har strikket en dåpskjole da jeg fikk min eldste. mini her var nr 2 som brukte den.. snart skal min lille niese bruke den også.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våre barn er døpt i kjole som nå var 111 år gammel. Litt kult med en kjole fra 1800-tallet. selv om det var helt på slutten.

 

Sikkert ikke den vakreste kjolen, men vi synes det er gøy med tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen som Damian brukte var 88 år gammel. Broren til oldemora var den første som brukte den. Litt gøy å ha bilde av oldemor og damian fra dåpen:) Eneste var at den hadde så sinnsykt stivet underskjørt. Tror ikke den var behagelig. Også var den rimelig nøytral i fargen. Bare lua som avslørte med ett lite bånd at det var gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dåpskjole som går i arv. Den jeg og søsknene mine brukte er borte vekk, så jeg har "designet" en ny kjole til gutten vår som døpes i oktober. Moren min skal sy denne med underkjole i blått som kan byttes ut med rosa. Skal også brodere inn navnet på gutten vår. Håper kanskje denne kjolen kan brukes leenge, og etterhvert bli gammel den også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...