OsloMor Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Nå er det befolkningsstopp i hjemmet noen år, og jeg er litt rådvill egentlig m.t.p. prevesjon.. P-piller, isåfall hvilke? Mine gamle p-piller har jo gått ut av produksjon (trionetta), er det noen andre alternativ som ligner og som ikke gir vektoppgang? Spiral og p-sprøyte er uaktuelt for meg.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg er veldig fornøyd med yasmin.
sannamin* Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Kan desverre ikke hjelpe deg er i villrede selv! Men jeg gikk på trionetta før og var fornøyd med de. Fikk microgynon eller hva de nå heter og de har jeg måttet kutte ut nå. tror nesten jeg fikk alle bivirkninger....Møkkapiller. Så nå er jeg uten noe.. What to do????Hater å proppe i meg sånt, men hva skal en gjøre da.....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Jeg har reagert på ulike måter med flere typer ppiller, men den som var "minst verst" for meg var Marvelon. Ellers (om ikke noen av oss steriliserer oss) så ville jeg nok brukt noe ala Ladycomp etter denne ungen spretter (haha) ut, da slipper jeg all mulig hormonpåvirkning som jeg ikke er så positiv til for egen del.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Jeg tåler dårlig p-piller, spiral, p-sprøyte ol var også totalt uaktuellt her. Nuvaring (p-ringen) er jeg svært godt fornøyd med i hvertfall. Synes det fungerer utmerket, men første ukene har jeg had litt lett for å få sopp, men det gikk seg til etter en behandling, men lurt å være obs på det helt i starten. Den er også fin hvis man trenger å forskyve eller hoppe over en menstruasjon. Da setter man inn ny ring uten en ukes opphold. Den skal være minst like sikker som p-piller, noen mener den er sikrere siden man ikke risikerer feks at en p-pille går igjennom systemet ved feks diarè.
Ronja&Odin Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 cerazette... da blir menstrasjon borte også =)) men hvis det skal vare noen år er kansje pstav aktuellt? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9774
Piri Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 La vær å pule. Les storgårdsfolk i stedet.
Potetstappe Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Jeg bruker p-ring og den er jeg veldig fornøyd med! Det er første prevevensjonen jeg bruker uten å få bivirkninger.
OsloMor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2008 Mikrogynon fikk jeg da jeg var 18, og da blødde jeg konstant.. Men er ikke det ekkelt å ha den ringen der, kjenner man den? (Forslaget tilPiri er foreslått, men ble nedstemt for en stund tilbake;)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 Nei, jeg merker ikke noe til den, og samboeren har heller ikke klaget....skulle den være i veien så kan den også tas ut inntil 3 timer i døgnet, men viktig å sette den inn igjen da vel og merke. den kan også skylles i kaldt eller lunkent vann ved behov. Venner seg fort til å sette den inn også, klemmes sammen og dyttes deretter så langt inn man får den og til den ikke kjennes. Prøvd forskjellig, og er inntil videre mitt favoritt prevensjonsmiddel. Prøvd ørten forskjellige p-piller, p-sprøyte, spiral, minipiller....ingenting fungerte for min del, så her er Nuvaring eneste alternativet ved siden av kondom ( kjiiipt), sterilisasjon ( for ung føler vi, og for usikker) og avholdenhet ( huffa meg)...
OsloMor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. september 2008 Er tilbake fra legen nå, og har fått minipillen Yasminelle. Har noen erfaringer med den?? Så ut som den hadde mange skumle bivirkninger (men det har vel alle)...
Gjest Skrevet 2. september 2008 #12 Skrevet 2. september 2008 Ble sur og mista sexlysta av den.... Utover det ingenting, men det ødela moroa da, men prøv. Ting fungerer forskjellig fra person til person, så synes folk skal gi det en sjans, du merker fort i løpet av 2-3mnd om det er noe for deg.
OsloMor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2008 Takk for svar Ugla:), jeg er så utrolig skeptisk, men får vel gi det en sjanse... Skulle vært slik at man kunne velge bort å være fruktbar i perioder barn var uaktuelt;0... Fikk du noen uregelmessige blødninger forresten?
Gjest Skrevet 2. september 2008 #14 Skrevet 2. september 2008 Ja, desverre....det skal lite til. Hender en yderst skjelden gang nå på p-ringen at jeg kan ha en ørliten mellomblødning også, men det er den jeg har had minst krøll med. Jeg er ekstremt sensitiv for hormoner, men nuvaring tåler jeg humør messig i hvertfall...ikke går det utover libidoen heller Jeg ble monstermamma av ceracetten og ei sippe på yasminelle. På "gode" gamle Trionetta ble jeg jo nærmest psykotisk ( før jeg ble mor heldigvis) ;-)
OsloMor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2008 He-he, jeg ble litt psykotisk selv av trionette, særlig på slutten av brettet. Takk for svar iallefall, da gir vi yasminelle et forsøk, kan ikke få barn nå
Gjest Skrevet 2. september 2008 #16 Skrevet 2. september 2008 Er dette en ny minipille? Har hørt om mange som har blitt gravide på mini piller :0( P plaster var ganske greit og bruke :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå