Gå til innhold

trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har blitt så utrolig plaget med smerter i "beina" i underlivet..Det strammer seg liksom når jeg går. Er dette bekkenløsning? Det er så vondt, klarer nesten ikke å gå, eller ligge normalt å sove. Sjønner at mye skal skje med kroppen, men hadde vært greit å vist hva det var da... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok mest annsynlig bekkenløsing, dessverre.. Jeg har vært plaget med det siden uke 15 eller noe.. bare spør om det er noe du lurer på, for her er det mye smerter å rare ting man kjenner på men det meste er helt normalt :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg har fått vite at bekkenløsningen kjenner man bak i ryggen. Så jeg viste ikke helt om dette var det, men det er det jeg har trodd selv, for det er akkurat i beina ovenfor underlivet. Veldig vondt.. Har du noen tips om hva man kan gjøre for at det skal bli LITT bedre?. Stakkars deg som har hatt det helt siden uke 15, jeg er i uke 32, er først blitt plaget nå. (heldigvis).

Skrevet

Når du står fordel vekten likt på begge bena, når du går ut av bilen / senga etc ha bena samlet, ligg med en pute mallom bena om natta.... Her er det maaaange råd ut på hva man kan gjøre.

Jeg har også brukt masai sko (http://www.swissmasai.no/Default.aspx?lang=nn-NO) hele veien noe som jeg tror har hjulpet meg masse. Går jeg i vanlige sko så får jeg fort veeeldig vondt. Men i disse sandalene kan jeg fint gå litt lengere turer.

En liten trøst er at det ofte blir bedre mot slutten igjen når babyen sitt hode fester seg og bekkenet får litt støtte av det.

Jeg vet man er litt uenige rundt dette, men min erfaring er at det er er bedre å bevege seg litt til tross for at det gjør litt vondt enn å bare sitte i ro. Men da er det snakk om litt vondt og ikke smerter som gjør at du så vidt får en fot fremfor den andre... Evt så skal svømming i varmt basseng være bra :)

Skrevet

Tusen takk :) Ja, prøver å bevege meg litt. Tror jeg skal ha med samboeren til badeland kanskje, så får vi badet litt, hadde jo også vært koseli for forholdet :)

Gleder meg til dette er over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...