Gå til innhold

Vil bli skuespiller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det noen som vet om noen kurs e.l. i Drammensområdet. Har leitet nettet, men finner dessverre lite/ingenting...

HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil bli skuespiller og vil ha masse jobb så er det bare å sette igang å søke på teaterlinjen ved KHiO da :) Er vel 8 av 800 ca som kommer inn der i året...

Nå vet jo ikke jeg om du er egnet, dyktig, hvilke bakgrunn du har osv. Men vil tro din beste mulighet er å melde deg inn i et casting byrå og bare krysse fingrene for at noen fatter interesse for deg. Også holde deg oppdatert på åpne auditions og gå på alt du kan få med deg.

Når det kommer til kurs... Er jo ikke akkurat bare sånn at man kan ta ett kurs så er man blitt skuespiller da... Det krever lang, hard jobbing (for de fleste hvertfall;) )

Det er skuespiller rettet utdanning ved HiNT og dram/teater utdanning ved HiO, samt NTNU hvertfall. Men ingen av disse er akkurat Drammensområdet da.. ;)

Skrevet

Hei Kosel

Først vil jeg si tusen takk for svar. Jeg forstår at innlegget mitt kunne virke barnslig. Det var kanskje et mer frustrende innlegg etter lang tid på nettet.. Det som jeg ønsker er....ja...kall det et amatørteater, hvor man spiller teater på hobbybasis. Jeg ser for meg at vi møtes en gang i uken, mest for moro men også å lære og tørre det å stå på en scene, altså mer som en hobby. Jeg har ikke noe ønske om å gå på noen høyskole... Skjønner du hva jeg mener..Finnes noe slik?? Noen som vet?

Hi

Skrevet

Hvis du har lyst til å bli skuespiller så synes jeg det er dritbra, norge trenger virkelig flere skuespillere..synes de bruker de samme i alle filmer om dagen, som f.eks Pia Tjelta, hun synes jeg er en dårlig skuespiller, hun klarer jo ikke å endre seg fra rolle til rolle..

Du kan sikkert gjøre det 10000 ganger bedre en henne..

Et tips jeg kan gi deg er å gå inn på Aktivoslo.no, der kan du melde deg inn slik at du får tilsendt alle auditions til div filmer og tvserier o.l..på mail..

Jeg vet at de har funnet mange dyktige skuespillere på auditions som ikke har utdanning fra teaterskoler osv, teaterhøyskolen er vel mer for de som ønsker å spille teater, selv om de bruker en del av de i film også..

Hold på drømmen din og stå på, gå på auditions og vis deg frem, eneste måten å bli sett på..

Lykke til, gleder meg til å se deg i en kommende film..

Skrevet

Glemte en ting, på aktivoslo finner du også info om det du leter etter ang teater kurs osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...