sullemor Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg har nettop gått gjennom siden opp og ned og lest meg opp om det sjalet. Det virker nesten for godt til å være sant. Produktet koster under 200 NOK, og det betyr at det ikke trenger å bli fortollet i Norge. Med frakt og alt så betalte jeg under 250 kr totalt for et bæresjal som så veldig deilig ut. Jeg vet jo ikke om de er til å stole på, for jeg har jo bare akkurat bestillt og venter ikke å få den i posten før om et par ukers tid. Noen andre som har erfaring fra denne siden?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 De så jo veldig fine ut! MEN, jeg kommer ikke inn på shoppen.
sullemor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2008 Wow. Underlig.. Nå kommer ikke jeg heller inn på shop-linken. Jeg fikk det til i sted, så siden er vel bare nede. Kanskje du kan prøve igjen om en liten stund (?).
sullemor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2008 Nå har jeg sett på det igjen, og nå virker den siden.
*Maja i magen* FØDEKLAR Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Jeg har bestilt derfra, tok ca en uke før jeg fikk det i posten. Så jeg tror de er til å stole på. =)
sullemor Skrevet 2. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2008 Ca en uke bare? Kjempe greier!! Hvordan var kvaliteten på sjalet da?
Bergen1971 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 jeg fikk også sjalet etter 1 uke ... super kvalitet ... jeg skal bestille et til ... Gleder meg til å ta det i bruk
Trollkatt Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Jeg har også kjøpt sjal derfra. Tok ca en uke/halvannen, og sjalet er superdeilig og mykt. Kjenner flere som har det samme, og alle er fornøyd. Nydelig farge og. Jeg kjøpte brunt
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Sånn. Da var ett brunt sjal bestilt til snuppa og meg:) Håper det er så flott som dere sier!
zara79 Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 vil også bestille- men får en pris på 275 kr med frakt- og da må man jo betale toll... noen som vet????
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 2. september 2008 #12 Skrevet 2. september 2008 Jeg tror "babyting" er tollfrie. Jeg har i hvert fall kjøpt en stelleveske fra USA til litt under 1000 kr, og jeg betalte verken toll eller moms. Uten på pakken var det stemplet "tollfri" med store bokstaver
zara79 Skrevet 2. september 2008 #13 Skrevet 2. september 2008 hm.. ant ingenting på tollvesenets sider om at babyting var tollfrie.. dette må jeg finne ut av- har skikkelig lyst på et sånt skjal:)
Berta73 Skrevet 3. september 2008 #14 Skrevet 3. september 2008 200 kronersgrensen er uten frakt og omkostninger så du kommer under grensen her:)
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 er helt ny på dette med sjal me ønsker meg et til babyen da den må være med meg på skolen og jeg tenkte at det kunne være godt for den lille å ligge i sjal inntil meg da?! kan det brukes fra nyfødt? er det vanskelig å "knyte"
Eline på vei med nummer to Skrevet 3. september 2008 #16 Skrevet 3. september 2008 Det kan brukes fra byfødt ja, elastisk sjal er det som de aller fleste anbefaler å bruke i starten. Ikke veldig vanskelig å knyte, krever selvsagt litt øving Se denne herlige videoen på youtube: Ang moms/tollbehandling så er det slik som flere har nevnt: så lenge selve sjalet koster mindre enn 200 kr ($33,95=187,74 NOK) så betaler man ikke moms/tollbehandling selv om samlet pris inkludert frakt er over 200 kr. Så Sleepywrap koster ca 270 kr totalt i forhold til dagens kurs
Eline på vei med nummer to Skrevet 3. september 2008 #17 Skrevet 3. september 2008 Du var rett og slett griseheldig: babyting er tollfritt ja, men ikke unntatt moms eller tollbehandlingsgebyr (som ikke har noe med toll å gjøre, men er rett og slett betaling for at noen skal regne ut momsen). Noen ganger så er man så heldig at pakken glir gjennom tollen uten at de registerer den, men det er ikke noe man må regne med at skjer Alle varer med verdi over 200 kr (unntaket er bøker) skal det betales moms på, altså 25% ekstra, og så lenge varens verdi er over 200 kr så skal man også betale moms på frakten! I tillegg kommer tollbehandlingsgebyr på 98/197 kr alt ettersom om varen koster mindre eller mer enn 1000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå