Gå til innhold

Oi oi, er gravid igjen.... Flere med mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke helt planlagt denne gangen, litt spent på hva alle kommer til å si...

Vi venter nr. 5, er jo litt spent på hvordan dette kommer til å bli.

Noen som har mange, hvordan er det?

Blir kanskje ikke så stor overgang fra 4 til 5? Tenker sikkert bare litt anderledes nå siden alle dem andre var planlagte?

Hmm, er litt skremt, litt spent, og begynner faktisk å glede meg litt på en gang...

Er det forresten noen som har gode klestips for å skjule magen, da det er begynnt å vises allerede, og har ikke planer om å fortelle noen det enda!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har ikke mange barn jeg da, venter nr 2. Men tenkte jeg kunne hjelpe med klestips spørsmålet.

-Omslags skjorter (penskjorter)

-Tunika med et belte under puppene eller i livet.

-College genser/jakke

-Singletter med farge som er litt lange og en pen romslig helsvart t-skjorte over.

- Omslagskjoler

Det var det jeg kom på i farta, skal tenke om jeg kommer på noe mer :)

Skrevet

Takk for svar!

Veldig greit å få noen tips om påkledinger som skjuler magen :)

Tror jeg skal ta meg en shoppetur (hehe, god grunn nå...)

Tar gjerne imot flere tips

Skrevet

De har foresten mange stilige turklær, sportsklær osv på sportsbutikken som er geniale til å skjule magen og ingen får mistanke, ser bare sporty ut,. Der kan du ta deg en tur :D

Hilsen meg igjen

Skrevet

Jeg prøver å bli gravid med nr 5! To av barna våres er sambos bar fra tidligere ekteskap, men de bor hos oss annenhver uke.

Så vi har altså tenkt å prøve på barn nr fem! Og regner med det vil komme en del kommentarer som "fem barn, er dere gærn???", "enda en???"osv.

Men jeg liker heller å se på det som at vi er "rike" og heldige som har mulighet og gleden av å få så mange barn. De er jo fremtiden!

Skrevet

Prøver å bli gravid med nr 5, samme mann her da...Men den 5 lar vente på seg ser det ut til .

Lykke til videre ut i svangerskapet.

Skrevet

Å, så bra, syns liksom ingen andre har over tre barn (dvs. kjenner noen som har fire, men det er jo noen ytters få, ellers er det flest med to og noen med tre barn)

Regner også med at vi får endel slike kommentarer, og må bare innrømme at det gruer jeg meg veldig til, syns liksom ikke det er noens sak å kommentere det! (fikk jo høre det allerede når vi skulle ha nr. tre).

Så får jeg dårlig samvittighet overfor vennepar som sliter å ikke klarer å bli gravide, men jeg kan jo ikke gå rundt å ikke glede meg over mine barn selv om?

Regner også med vi får endel kommentarer på at vi prøver å få det andre kjønn, siden vi har fire av samme, men hvis det var grunnen til at jeg fikk barna så hadde jeg stoppet for flere barn siden, for vi regnet med vi fikk samme igjen, å det spillte ingen rolle for oss. (Jaja, hadde sikkert vært gøy, blabla, men vi er like glade i dem uansett! Også så praktisk, hehe.)

Lykke til med prøvinga, det blir nok kjempekos med nr. fem!!

Og til deg over, tak for flere gode klestips!!

HI

Skrevet

Takk for det, er litt spent på bekkenet da, men håper det går greit.

Er samme mann her også, går ganske fort å bli gravid her i huset, de tre siste har sittet etter en gang!

Lykke til i prøvingen, spira sitter nok snart skal du se : )

Skrevet

Så koselig å høre at dere venter nr 5 - gratulerer:-)

Vi venter nr 3, ikke helt planlagt, men veldig velkommen likevel. Jeg ser ikke helt bort fra at jeg vil ønske meg nr 4 når han er ute, hehe. En mor i barnehagen til sønnen vår venter nr 4, så jeg tror det blir mer vanlig med "flere" barn igjen. Tenk så glede ungene får av hverandre! Det er en berikelse for barn å ha mange søsken.

Skjønner (dessverre) hva du mener med å få kommentarer, og ønsket om å skjule magen. Selv om vi bare venter nr 3 har vi fått vår kvote med kommentarer fra omgivelsene - både sårende og unødvendige. Jeg vet ikke hvor mange ganger ganske ukjente personer har hintet til meg om babyen er planlagt eller ikke. Jeg "skjulte" meg til uke 20. Har ganske store bryster som dekket over den lille magen, og brukte forøvrig store dressjakker, eller andre jakker (gjerne i sort som forminsker), slik at det faktisk ikke var mulig å se før uke 20. Da kom det som et sjokk på mange, hehe.

Håper du koser deg med lille spiren, og igjen gratulerer:-)

Skrevet

-bukser som ikke strammer over magen

-treningsbukser med bred strikk over midja

-dressbukse med striper, med svart dressjakke til og omslagsbluse under

-Skjørt

-Fleece jakke og dongribukse. (har en tynn fleecejakke som jeg fint kan bruke inne som kose jakke)

Unngå å kjøpe altfor store klær, for da er det lett å få mistanke. Kjøp en str større en vanlig kanskje i overdeler. Og heller veæ smart med og bruke belter rundt midja, klær som ikke skal sitte tett osv.

Hehe, nå har jeg sottet i hele dag og tenkt for å klekke ut mere smarte løsninger. Jeg er en mester i å skjule magen min, hihi, har vært det i mange år :P

Skrevet

Tusen takk for koselige ord! Og Gratulere så masse med spiren din, så koselig!!

Ja, det stemmer nok at flere og flere får mange barn, er jo så koseli!!

Men må jo igjen innrømme at jeg gruer meg til alle kommentarene som jeg vet kommer, jeg tror det er det jeg syns er det "verste" med skal ha en til, selv om det ikke var planlagt, synes også det er sårende iog unødvendig, når man sier man skal ha en til, og man er voksne mennesker som er i stand til å ta egene avgjørelser, og til å ta vare på barna man har, hva er da poenget med å komme med slike kommentarer??

Jeg vurderer om jeg skal komme med noen spydige kommentarer tilbake, eller si at hvis dem ikke har noe positivt å si så trenger dem ikke å si noe i det hele tatt. Men er ikke helt meg, så må se hva jeg tør...

Masse lykke til videre med spiren, er så koselig med mange barn. (Selv om det jo også er endel jobb, hehe.)

HI

Skrevet

Å takk så snill du er som sitter å tenker ut løsninger til meg!

Det er jo noe med det at man kan jo ikke, som du sier, kjøpe for store klær heller, for da blir det litt innlysende.

Har også en jobb der jeg må gå sånn noenlunde ordentlig kledd.

Har en dressbukse med striper som også er litt vid (ikke for vid) over magen, så den passer jo bra. Ellers begynner endel å bli trange (har bare et par bukser da), eller jeg har en dongeribukse som jeg akn bruke på fritiden som er vid (den passer ikke på jobb), en tynn fleecegenser som skjuler har jeg også, og en sort dressjakke med striper.

Må kanskje se om jeg finner noen topper jeg kan bruke.

Ser det veldig teit ut med en langermed jumper under, og en singlet (sånn med brede stropper, ribbestrikket, hmm vanskelig å forklare) over, eller en tunika uten ermer over?

Begynner jo å bli kjøligere ute, og endel av de langermede jumprene mine er litt trange nå, mens de overnevnte er litt lenger og videre.

HI

Skrevet

Hm, vet ikke, kanskje. Vanskelig å se det for seg. Men vet mange bruker t-skjorter over gensere. Har en lillesøster på 17 som elsker og ha skjortene utpå genseren. Men hun har en rocka stil så det ser bra ut.

Hvis du får tak i omslagsgensere de er fine, alt som har med omslagsklær å gjøre er bra, hehe, omslagskjoler, gensere, t-skjorter, jakker, bluser osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...