Madamina Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg er på passelig med alt. Står gjerne 10meter fra folk som røyker... Men min last er kaffe. Det er vel ok så lenge man ikke tar mer enn 3 kopper per dag? Er hekta på Nespresso. Hverdagsluksus i heimen (selv om det er Nestle). Men får litt dårlig samvittighet.
nille_1 Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Ja jeg drikker kaffe, men mest koffeinfri kaffe nu.
PrincessElisabeth Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 er også påpasselig med slike ting jeg vet kan være skadelig. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for kaffe, det er faktiskmye verre me feks cola light(koffein, kunstig søtningsmiddel, fargestoffer) Jeg er usikker på om jeg skal drikkekaffe når jeg ammer, ikke alle små som liker smaken på melka da... Tenker at koffeinen som går til dem nå er veldig liten mengde, men etterpå så kommer jo smaken i melka...tror jeg skal prøve å styre litt unna.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Drikker kaffe men har ikke hatt særlig lyst på det i dette svangerskapet. Kommer til å ta meg en kopp nå og da selv om jeg ammer... Har født tidlig om morningen de to andre og da har jeg fått frokost på sengen etter fødselen..... kan kjenne lukten av kaffe når jeg tenker på det.... Helt snålt at en kopp kaffe etter fødselen kan sette slike spor i minnet morsomt! Så jeg håper det blir fødsel tidlig på morningen denne gangen også med frokost på sengen og deilig kaffe
WPW Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Har du prøvd Decaffinato intenso?? Den er jo kjempegod! Og jeg er heeeelt avhengig av kaffe. Drikker to kopper vanlig kaffe til dagen, og så drikker jeg Decaffinato intenso hjemme. Nespressokaffen er jo bare helt fantastisk!
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Jeg har også Nespresso maskin hjemme :-) Jeg drikker 2 kopper om dagen i tillegg til en kopp te og eventuelt cola hvis jeg får lyst på. Har gjort hele sv skapet, babyen er helt normal i størrelse og er kommet til uke 39. Det eneste jeg har merket er at han har en tendens til å hikke mer rett etter at jeg har drukket kaffe. Kanskje han blir speeda av koffeinen og får inspirasjon til å gjøre pusteøvelser. Mine favoritter er den gullafrvede, den blå, og selvfølgelig ristretto som cappuccino eller latte. Drikker en kopp av den gule nå, og den liker jeg ikke kjenner jeg.
mosegrisen Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg drikker kaffe. Har bestemt meg for at det jeg har lyst på inntar jeg, naturligvis gjelder ikke det tingene som står på fy-lister eller alkohol eller tobakk. Og ikke mer enn et par kopper dagen. Dessuten kom det jo en studie på koffein mot slutten av svangerskapet hvor det ble konkludert med at det var gunstig. Husker ikke hvorfor.. Noe med vekst eller et eller annet.. skal se om jeg finner den til de som er interessert. Kan virkelig noen unger ikke like smaken av morsmelk??? Jeg kommer til å drikke kaffe når jeg ammer om jeg har lyst på og om det virker som det ikke er ubehagelig for barnet naturligvis. Vet at noen syns barna sine får mer kolikk smerter når de drikker kaffe og ammer.
ajate *høygravid* Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Er litt kaffekjerring normalt, men klarer ikke kaffe under graviditeten. Har hørt at i England fraråder de kaffe fullstendig under graviditet. Jeg dramm kaffe da jeg ammet forrige gang. Vet ikke om jeg kommer til å drikke det denne gangen. I så tilfelle må jeg nok passe godt på å drikke nok vann/veske ved siden av. Hadde veldig behov for en kopp kaffe innimellom sist - man kan jo bli temmelig trøtt av å være oppe så mange ganger om natta
fjonka Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Jeg har en fantastisk espressomaskin hjemme, som jeg må innrømme gikk varm forrige gang jeg ammet. Prøvde følge samme prinsipp som med alkohol, at jeg drakk kaffen rett etter amminga slik at kroppen fikk tid til å kvitte seg litt med koffeinen før neste amming. Synes kaffedrikkinga begrenser seg naturlig i graviditeten pga kvalme og halsbrann... Jordmor nevnte noe om max 3kopper, og jeg er under det.. Men barsel/permisjonstid uten kaffe- det hadde ikke jeg klart! man blir så trøtt så trøtt.. og så får man så mye hyggelig kaffebesøk:) (Forresten hopper svigermor over koppen min når hun sjenker kaffe ...Det er delte meninger om alt.)
Nina_J Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 Jeg drikker også kaffe, men ikke mer enn 3 kopper om dagen. Noen dager drikker jeg ikke kaffe i det hele tatt.
husmus &2 Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 Jeg drikker ikke mer enn en kopp kaffe om dagen, men jeg drikker riktig nok 1-2 kopper med te også. Jeg har dårlig samvittighet for det, men jeg har enda dårligere samvittighet for alt sukkeret jeg føler jeg spiser hver eneste dag. Har begynt å spise endel frukt, men selv DET har jeg dårlig samvittighet for. Det er jo sukker i det og selvom det er fruktsukker.
babygullz <3 vilde Skrevet 2. september 2008 #12 Skrevet 2. september 2008 Jeg drikke is-kaffe.,har ikek drukket kaffe hele sv.skapet fremtil for et par få uker siden, da fikk jeg plutselig så lyst på iskaffe!. tilsvarer koffein som i 1 kopp kaffe.. drikke pepsi max også da..er vel litt koffein der også..? men ikke overdrevent da..
Gjest Skrevet 2. september 2008 #13 Skrevet 2. september 2008 Jeg drikker kaffe hver dag, 1 - 2 kopper maks, og det er virkelig min hyrdestund! Er så godt m kaffe, spesielt nå når det er så mye annet vi må holde oss unna! Jeg forsøkte dog å holde meg unna de første 12 ukene. Merker at babyen er veldig aktiv etter inntak av en kopp, men vet ikke om det er noe i det.
0908 Skrevet 2. september 2008 #14 Skrevet 2. september 2008 Ja, jeg drikker kaffe og ja, jeg skal fortsette med det. Og det gjør meg glad. Har gått ned fra enormt mye til ganske lite, da, men er litt opptatt av å ikke være hysterisk og ha dårlig samvittighet for ting som faktisk er helt OK for babyen. Sjøl om vi sikkert alle ideelt sett burde drukket urtete og trent yoga (og tatt bringebærkapsler? Det er visst den store greia her inne?). Men verken urtete eller yoga gjør meg glad, og jeg synes det er kjipt nok å føle meg som en hval med bekkenløsning om jeg ikke skal være en sur hval med bekkenløsning :-)
nr.4 i oktober Skrevet 2. september 2008 #15 Skrevet 2. september 2008 Svarer bare kjapt på de to spørsmålene jeg. -Ja og ja. Såfremt jeg har lyst på kaffe så drikker jeg det. Det er ikke hver dag kaffe smaker like godt nå, men stort sett blir det en kopp latte eller to de dagene kaffen smaker. Et par kopper om dagen er ikke skadelig, alt med måte som det heter.
Promp Skrevet 2. september 2008 #16 Skrevet 2. september 2008 Ja og ja. Men ikke mer enn 3 kopper om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå