Dollywood Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 sitter og skriver liste over det de mangler/ trenger fremover nå, og det er skummelt mye- kommer til å gå noen flak ja!
Zitro Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jepp, til vinteren så skal jeg ha 2 dresser og 2 par vinter sko. Det et 3000,- med engang det... (reima dresser og ecco sko) også må jo begge få votter og luer og skjerf og ulltøy osv. osv...
Tommage♀♂ Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Ja, høsten er en spesielt dyr årstid..=/
Mom2Two Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Ja, høsten er håpløs i forhold til ting man må kjøpe. Cherroxer, vintersko, votter, halser, luer, ulltøy, vinterdresser osv. osv. I tillegg må man jo gjerne betale for alle fritidsaktivitetene de skal være med på rundt disse tider. Det blir noen tusenlapper det også.
Dollywood Skrevet 2. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2008 ja, og i tillegg har de vokst ut av langbukser, gensere og sånt i løpet av sommeren... jaja, får ta en ordentlig handlerunde en av dagene
Gjest Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Jupp! Særlig om høsten/vinteren Bare EN ulltrøye koster jo 200 kr og man trenger jo flere enn en hehe, i tillegg så kommer jo alt av sko, dresser, luer, votter osv. Blir helt svett jeg :-S
Pappas fultreffer :) Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Jepp, jeg håper at dressene deres vertfall passer frem til jul, så kan det settes på ønskelisten Men sko og jakker må de jo ha nå.
Knøttefrøken Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Derfor er det lurt å ta en handlerunde hver vår når det er salg på ulltøy og vinterstøvler, så får man alt dette tøyet til en billigere penge. mange steder er det jo 30-70% rabatt, og da er det MYE penger å spare
-------- Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 Her ha vi dress og en jakke.. Skal ønske dress nr to til jul.. Håper også vinterskoene fra i fjor passe til jul - iallfall lov å håpe.. Men har en som ha strekt seg i sommer, så fleste av buksene ha blitt korte. Så må vell ta en handle tur en dag..
tri smi kinisiri Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 Skjønner vi har vært heldige der... Vi arver utrolig mye! Vi kjøper en dress og et par sko (så har vi 2-3 arvedresser og sko liggende til skift) To sett ull-undertøy.... Resten arver vi, faktisk. Det er ikke mye "pentøy" de trenger i barnehagen på vinteren... Deilig å løpe rundt i stilongs og trøye:-) Kanskje en ide å avtale med veninner/familie om å arve klær av hverandre..? Barn synes ofte det er vel så stas med arve-klær som nye! Men ser jo at en dress ofte ikke gjør seg mer enn en vinter-sesong... Men alt det andre tøyet man kjøper, er ofte bra brukt. Enda et tips som faktisk hjelper både når barne-garderoben og egen garderobe skranter: STRYK klærne! Vet det er kjedelig, men utrolig hvor mye finere klærne er når de er strøket og fine!!!
Dollywood Skrevet 2. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. september 2008 joda, men da var vi gira på å kjøpe sommertøy vet du!:-)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 2. september 2008 #13 Skrevet 2. september 2008 Huff ja.. Satt her om dagen å lagde liste over hva han må ha til høsten/vinteren. Den lista ble laaaang! Og enda er ikke sko på min liste.. Tror kortet mitt gravde seg godt nedi pengboka ja... =O Tørr ikke tenke på dere som har flere unger... =S
mamma-til-4 Skrevet 2. september 2008 #14 Skrevet 2. september 2008 Her handler jeg nesten alt vintertøy i januar-februar. Så til vinteren trenger jeg en varm jakke til største- og minstemann. De har jo en jakke,men trenger to,så jeg har til skift:) Støvler har jeg vel 4 par nye som faktisk kommer til og passe de som trenger det.Brukte et år på å lære meg og treffe riktig med sko på mine barn,men det er ganske deilig og kunne ha det meste klart. Da kan jeg jo bruke masse til jul i steden:)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #15 Skrevet 2. september 2008 hehe...heldig som vi er så har ungene svært gavmilde besteforeldre, så vi kom bedre ut en vi regna med. Og de trenger ikke to reima dresser og to sett ecco... Her kjøper jeg rimelige ekstra sett i hvertfall, og reimadress tror jeg ikke det blir, får se over jul.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 2. september 2008 #16 Skrevet 2. september 2008 Guttongen har strekt seg masse i sommer, så det maeste av gensere og bukser var for kort. Da vikomfra ferie droppa vi innom en butikk vi aldri har vært i før. Der hadde de hatt halvpris salg et par uker og nå var de startet med halv pris av halv pris. Så vi kjøpte 4 dongeribukser og 3 jumpere. Tøffe, røffe klær til skolestart. Betalte under 500,- for alt sammen! også har han jo bursdag nå til fredag så da dukker det nok opp litt mer klær. Farmor har kjøpt regntøy og støvler til å ha på skolen, så får regntøyet fra i fjor være til hjemmebruk. HH dress fra Prix kjøpt i fjor etter jul passer enda til hjemmebruk, men han skal få seg ny til skolebruk. Må vel kjøpe et par vintersko også og cherroxer. + ski og skisko! Er jo aktiv skiløper. + at han har begynt på ridekurs, så da må vi vel etterhvert investere i ridetøy også. Og DET er dyrt det!!! Men gjør MYE for å slippe å kjøre på fotball trening. Lillemor har stort sett arva tøy fra tanteungen sin på 3 år, så der er det ikke mye vi trenger å kjøpe
M by M Skrevet 2. september 2008 #17 Skrevet 2. september 2008 Jeg har vært heldig i år. Kjøpte Reimadressen i str 104 i fjor så den passer enda og er fortsatt litt romslig. Parkdressen passer fra i fjor, kjøpte to vinterjakker på salget i januar og den i 98 passer enda og hun har en liggende i 104. Fleeceklærne passer enda de og. Så jeg må bare kjøpe nytt ullundertøy. Dyrt nok det, men Janus er heldigvis rimelig på Obs!. Og pappaen hennes kjøper sko til henne da jeg har alt det andre. Men dyrt ja...sikkert og visst! Gleder meg til neste høst; da er nok alt snuppa har nå for lite og lillebror går da også i barnehagen...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. september 2008 #18 Skrevet 2. september 2008 juppzpenga flyr:) føler jeg kjøper noen hver uke... men har vært super flink å kjøpe pene ting på salg på personal rabatt osv så har en hel kommode i str 86 så han trenger lite klær når han hopper over i den str. og var super heldig å kjøpte 2 reima dresser som var kjempe fine på finn.no til 800 kr:))) også kom jeg over fjordårets vinterdress på kappahl som var nedastt til 140 KR!! hehe. så NOEN kupp kan en gjøre seg... men ull, sko og sånn har jeg kjøpt dyrt... samt vogn til barnehagen...
sannamin* Skrevet 2. september 2008 #19 Skrevet 2. september 2008 Huff... Jeg blir helt svett her..datteren vår blir 1 år i november..Er det reima som er tingen?? Kan ikke dette!!! Noen som kan komme med anbefalinger hva jeg bør ha til en 1 åring da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå