Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 å bo under kraftledning med barna deres? Vurderer, som en annen her for noen dager siden, å flytte. Noen som bor sånn som oss?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg hadde vurdert å flytte tror jeg. Vi hadde tenlt å kjøpe oss ei rekkehus leilighet, en da vi fant ut at det var en kraftledning like i nærheten trakk vi budet. Vi har et barn på 5 og en liten i magen som vi ikke tar noen sjanser med ...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg hadde IKKE turt det nei! Var veldig bevist på å ikke bosette meg i nærheten av en høyspentledning da vi kjøpte hus. Flere og flere får allergi for elektriske felt. Man vet heller ikke helt hvordan disse feltene påvirker oss i forhold til kreft etc. Har hørt at man egentlig bør bo 3 km unna store høyspentledninger. Hvor mye det er i dette aner jeg imidertid ikke. Synes det hørtes litt vel mye ut. Men alle disse trådløse datanettene vi omgir oss med er heller ikke noe bra... spesielt ikke for de små barna våre. Jeg har hørt at statens strålevernsinstitutt tilbakeholdt rapport om hvor skadelig strålingen fra de gamle varmekablene alle hadde på badene sine før i tiden var, så dem kan man ikke stole på. Man må tydeligvis bruke hodet selv og finne ut hva som er fornuftig og ikke. Better safe than sorry!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 i nærheten av der mine foreldre bor, finnes en kraftledning midt i hagen til en familie. de har søkt om å få den flyttet flere ganger tror jeg, men fått avslag. det som er litt skummelt er at flere av naboene har fått kreft. ingen av de som bor i huset har blitt syke for de har ikke bodd der i mer enn 20 år, men de naboene har bodd rundt kraftledningen lenger enn 20 år. det kan godt hende det bare er tilfeldig at akkurat de har fått kreft for det er jo så mange som får det i dag uansett, men selv hadde jeg ikke turt å bo i næreheten av en kraftledning i lang tid.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Men vi har ikke egentlig råd til å flytte nå. Så hva gjør vi da? :-( Tør liksom ikke å ta opp for mye gjeld nå pga renta når økonomien er litt presset i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Ville dere turt å bo der i 1,5-2 år til? For da er økonomien vår bedre og vi har større mulighet for å kjøpe noe ordentlig igjen. Nå vil vi ende opp med å måtte kjøpe noe som er dårligere enn det vi har.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Tror ikke det, nei. Er det ikke påvist mye høyere forekomst av barneleukemi i slike områder? Synes jeg hørte om det i et tv-program.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Jeg er helt ufaglært på området. Men personlig ville jeg ikke flyttet til et hus/leilighet som lå rett under en sterk kraftledning. Jeg hadde nok også vurdert å flytte vekk med små barn, dersom jeg bodde rett under en. En venninne av meg vokste imidlertid opp rett under en sterk kraftledning, og lever i beste velgående i dag, har selv fått 3 friske barn. Kanskje du skulle sjekke opp med el-verket hvor farlig de vurderer at det er å bo der?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 Vi kjøpte engang et hus som hadde kraftledninger på tvers av tomta. Angret som en hund! Tenkte spesielt på om det hadde blåst opp til orkan, og hele greia falt over huset vårt. Da hadde alle dødd. Dessuten er det jo påvist en del plager rundt sånne områder. Glad jeg bor langt unna dette nå. Trafostasjonen lå et par hundre meter oppi veien ved gamlehuset, og jeg hadde MYE vondt i hodet da vi bodde i det huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå