lille_sol Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Vet dere hva som er "vanlig" å gjøre i denne situasjonen?? Verdiene på leverprøvene er høye, og gallesyren også. Er i uke 38 og blir slappere og slappere, kvalm og dårlig. Det klør på kroppen hele tiden, så det er umulig å sove noe i det hele tatt. Klør mest i handflater og under føtter, men også ellers på kroppen. Baby er ganske rolig, synes den er roligere enn tidligere. Føler ikke at sykehuset tar dette seriøst.. Hva skal man gjøre??
Madamina Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Dersom fastlegen din ikke vil høre på deg, ville jeg ikke nølt med å bruke penger på privat praksis. Der har de tid til grundigere sjekk og gjør det du betaler for. Men det skal jo ikke være nødvendig. Ring også føden og be om sjekk. De skal kunne ta imot deg. Eller en privat jordmor, men hun kan ikke ta blodprøver. Helsenorge er ikke fantastisk, så det er bedre å betale seg til bedre service enn å la noe gå galt.
babysyk venter nr 2 <3 Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Har svart deg inne på skravle også..men ta kontakt med fødeavdelingen du hører til, for hvis gallesyre og leververdiene dine er forhøyet kan det være du har cholestase, og da skal du settes igang i uke 38. Ta kontakt med de med en gang du:)
Ferdig Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Stakkars deg! Fant de dette ut via urinprøve eller blodprøve egentlig? Jeg er også kvalm og dårlig, men klør ikke da. Lykke til!
Gjest Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 usj da, dette høres ikke noe godt ut. jeg har hørt at det er ganske vanlig at gravide får gallestein, er ikke det du har fått da? vet du hvor høye leververdien din er? da jeg lå på sykehuset skulle leververdien (den ene av dem, husker ikke navnet på den) være på 45 normalt og man ble skrevet ut om den var under 200. du blir ofte veldig gul i huden når leveren din ikke fungerer som normalt, slapp og sliten. siden du er i uke 38 må de ta deg seriøst og iallefall berolige deg om det ikke er noe å engste seg for....de må da kunne gi deg et svar. God bedring og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå