Gå til innhold

Den positive tråden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange innlegg handler om hva vi er lei av, strekkmerker, vektoppgang, kynnere, nedsatt bevegelighetsfrihet, slimpropper, venting og spenning osv.

I dag er det den store "POSITIVE TING MED MEG SELV TRÅDEN" :)

I løpet av alle disse månedene er det ikke få ting vi gravide har gått gjennom. Hva er dere stolte av hos dere selv? Ting dere har klart, noe dere har gjort, måter dere har taklet noe på, hverdagslige små og store ting...

I noen tilfeller er det en bragd å bare komme seg ut av sengen faktisk..

Skriv så mange ting dere finner, og etter som lista blir lengre fra folk her, vil dere kanskje kjenne dere igjen i det andre også skriver :) IKKE heng dere opp i det dere IKKE er gode til. Uansett hva den enkelte skriver, har vi alle NOE å være glade for og stolte av hos oss selv!! Noe vi er gode til!

Jeg er glad for at jeg har fått det meste av babyutstyr i hus, og at jeg ikke har eksplodert en eneste gang i løpet av disse månedene. Jeg er stolt av at jeg klarte å slutte å røyke i det jeg satt med testen i hånda. Og jeg er glad for at det er regn, for da hovner jeg ikke opp i føttene :)

Ha en fortryllende dag! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad jeg bare har gått opp 7,5 kilo. Glad jeg har sluttet å røyke. Glad babyen fortsatt er i live etter 39 fullgåtte uker.

Glad jeg har en mann som er helt vidunderlig og en jobb som er veldig støttende. Bor i et land med verdens beste sosiale rettigheter for gravide, og med et fornuftig gravideklima.

Skrevet

Jeg sto og studerte kroppen min i speilet i dag...og har vel egentlig aldri vært mer stolt av kroppen min enn det jeg er nå!:) Synes faktisk jeg er ganske fin med den store magen!:)

I tillegg føler jeg at jeg begynner å bli kjent med den lille i magen...prater til babyen og stryker h*n over ryggen når h*n er veldig urolig....det hjelper faktisk!! En utrolig deilig følelse:)

Dette var mitt bidrag ihvertfall...ha en flott dag!!:)

Skrevet

Det var en god ide å lage en positiv tråd...Tror vi alle henger oss opp i det negative.....

Jeg er så glad for at jeg har klart å fungere her hjemme tross bekkenløsning. Jeg har vært flink til å holde orden og lage god mat. Jeg er fornøyd med at jeg klarer å rusle en liten tur med gutten på tre år hver dag...(Han elsker å gå tur med Mamma- har med sykkelen sin da vettu)

Og jeg er så glad for at jeg har den mannen jeg har og jeg vet at han elsker meg tross at jeg ikke har vært så lett å ha med å gjøre!

Forresten har jeg også sluttet å røyke :-)

Skrevet

For en flott tråd!

Jeg er glad for at jeg har en fleksibel arbeids og studiehverdag som gjør at jeg kan stå på når det passer meg og tadet med ro når det er behov for det. Er veldig fornøyd med å bare ha gått opp 4 kg så langt i uke 31 og har en super mann som orker å lufte hundene sent på kvelden når jeg går i ett med sofaen. Alt barneutstyret er i hus slik at jeg nå kan slappe av og ta ting litt som de kommer og det er deilig, selv om jeg har masse skole og jobb-greier som må gjøres :) Er også glad for å kunne bruke tid på å planlegge bryllup til neste år. Jeg slipper og gjøre det alene også, for han ble plutselig veldig ivrig til å hjelpe til :D

Kronen på verket er selvfølgelig de daglige livstegnene i magen som forteller meg at lillemann vokser og ha det fint. Skal bli gøy å møtes om et par måneder.

Alt i alt synes jeg dette er en flott tid!

Skrevet

Føler meg så superheldig som ikke ar antydning til bekkenløsning, ikke vondt i ryggen. Kan ut å gå turer i det deilige regnværet og NYTE livet med stor mage.

Åsså tenk om ikke lenge skal jeg holde jenta mi - det er nok det beste av alt, og det ligger der foran å venter.

Skrevet

Føler meg rett og slett kjempeheldig som får lov til å gå gravid og bære fram et lite vidunder. Synes kroppen min er flottare enn nokon gong og gledar meg over tanken på at eg og min kjære skal få oppleve det å bli foreldre for fyrste gong! ;o) Vi blir berre sterkare og sterkare knytte til kvarandre alle 3! Dessuten har eg vore heldig og vore frisk og rask heile svangerskapet. Har fungert både i jobb og på heimebane, slik at eg har ikkje rukket å bli lei enda! Er no gått ut i permisjon og skal nyte dei siste dagane fram mot fødsel! Spennande tider i vente!

Lykke til jenter, tenk for en fantastisk jobb vi gjer, ved å bære fram et lite mirakel!

Skrevet

Først - takk for at du tok og ristet litt i oss. Vi har så lett for å fokusere på det negative og glemme alt som står på pluss-siden.

Jeg er glad for at jeg har familie og venner som gleder seg så utrolig mye over det som er på gang - og som ikke vet hva godt de kan gjøre for meg og mine nærmeste. Jeg er takknemlig for alle ønsker og forespørsler pr telefon, sms og mail - for det betyr at de tenker på meg og bryr seg om meg.

Jeg er heldig som får leve i dette landet og i denne tiden, slik at vi har råd til å få barn - og solid medisinsk oppfølging uansett inntekt og livssituasjon.

Jeg er velsignet med å få lov til å få oppleve å få et barn i min alder (45) som vil være friskt og levedyktig på tross av at oddsen egentlig skulle være i mot oss - og ikke minst at dette er blitt avklart såpass tidlig i svangerskapet at jeg har sluppet å gå å uroe meg.

Jeg er glad for at noen (HI) husker å minne meg på alle grunnene jeg har til å være takknemlig for livet mitt i dag.

Lykke til alle sammen !

Skrevet

Så koselig, satt akkurat å sytte meg over bekkenløsningen å at jeg ikke får vasket huset! jeg kastet også røyken den dagen jeg viste jeg var gravid, det er jeg stolt over. Er stolt over at jeg har taklet kjæresten min sine drikkevaner, å jeg har tatt hånd om det meste selv. Jeg er stolt over at jeg kan være gravid, å kan bære et annet liv fram til verden. jeg er stolt over alt jeg har ungått i svangerskapet fordi det er rådet å holde seg unna. Jeg er stolt over at jeg ikke har sperret meg inne, tross kroppen som vokser slik at ikke noen klær passer mer. jeg synes kroppen min er flott, og magen er liten å søt. Jeg er stolt over å gi foreldrene mine det første barnebarnet og søskene mine det første tante/onkelbarnet. Å ikke minst så blir mormor og bestemor oldemødre :) Jeg holder humøret oppe, lell om jeg ikke har vært i jobb siden juli. Bare vært hjemme hver dag å ikke hatt mye å gjort, men tiden er så i de grader verdt det! :)

Skrevet

Dette var en kjempeflott tråd, henger meg på den!

Jeg er stolt av å bære frem det første barnebarnet og første oldebarnjenta til familien. Jeg er veldig glad for å være gravid og ser på hver eneste dag som et mirakel og teller ned dagene til snuppa er her hos oss. Jeg er stolt av prestasjonene mine de siste årene, og fornøyd med min stå-på-vilje når det gjelder utdanning:)

Jeg har mye å være stolt over, slik at bare en liten brøkdel kommer frem her ;)

Kjæresten min er jeg ufattelig STOLT av, han er så forståelsesfull og støttende, og sier hver eneste dag at han elsker meg og jenta vår. Han er veldig takknemlig for "jobben jeg" gjør med å bære frem miraklet vårt :D

Skrevet

Utrolig moro å lese alle innlegg så langt :)

Skrevet

Denne var fin, godt det finnes noen positive sjeler - henger meg på c",)

Jeg er glad jeg endelig er gravid, etter ti år som prøver. Jeg er så utrolig glad for at veslejenta overlevde våre 7 uker på sykehuset med overstimulering og tapping av væske i buken. Jeg har verdens snilleste mann, som blir verdens herligste pappa. Jeg er så glad for at jeg er ferdig med alt til barnerommet og alle innkjøp, slik at jeg bare kan nyte de siste 5 ukene. Jeg er så glad for at jeg fortsatt føler at jeg "overlever" etter alt jeg har gjennomgått i svangerskapet. Jeg gleder meg faktisk til fødselen og jeg gleder meg sinnsykt til vi flytter inn i nytt hus om ett år. Jeg er superglad for at det ikke er tropesommer nå siden jeg er høygravid og jeg er veldig glad for at foreldrene mine kan glede seg over å bli besteforeldre. Jeg er glad for at jeg ikke har blitt en heks under svangerskapet og at jeg ikke en eneste gang har kastet opp eller hatt den berømte svangerskapskvalmen. Jeg er så glad for at mannen min har fått seg ny jobb, slik at vi kan få tid til å være en familie når vesla blir født, og at jeg skal bytte jobb etter permisjonstiden. Jeg er så glad for at vi fortsatt venter ei jente, vi spurte på UL i uke 34. Og jeg er glad for at hun har vokst mer og faktisk ligger litt over normalen nå og ikke under, lenger. Hun har det sååå bra nå.

Mest av alt er jeg glad for at vi glemmer så fort alt som er vondt og minnes kun det gode ;o)

Ha en superduper dag, jenter :o)

Skrevet

Åh, for en flott tråd du har laget Budeia :o)

Henger meg på jeg å!!

- Jeg er stolt over å vise frem min store & runde gravidmage, stolt av å være gravid og bære fram det første barnet vårt, det første barnebarnet og oldebarnet på begge sider. Jeg er glad jeg ikke har hatt noen store plager til nå, og at jeg fortsatt er i jobb. Jeg er glad vår lille levere inni magen min! :) Jeg er glad vi har kjøpt leilighet og at jeg har fått tatt del i oppussingen sammen med min kjære. Jeg er veldig stolt av å ha min kjærstes barn i magen, vårt lille kjærlighetsbarn. Lillegutten <3

Såå masse lykke til videre jenter :D

Skrevet

Dytter... og håper på flere positive innlegg på en grå ettermiddag.. :)

Skrevet

Fint å fokusere på noe positivt.

Jeg er glad for at jeg har få plager, at jeg sover relativt godt ennå (i uke 28). Er frisk og jobber ennå. Har en flott treåring jeg snart skal hente i barnehagen.

Skrevet

Åh, så fin tråd :)

Jeg er glad jeg har sluppet billig unna med tanke på plager i løpet av svangerskapet.

Jeg er glad for at mamma forteller meg hvor flott jeg ser ut om dagen.

Jeg er glad for at jeg kunne gå på stranda i bikini i sommer og strutte stolt med magen istedet for å trekke den inn som jeg vanligvis gjør.

Jeg er glad for at jeg orker å opprettholde kontakten en del med gamle venner og nye bekjentskaper.

Jeg er glad for at jeg har en samboer som bryr seg, som synger og prater med vesla vår, som stiller opp for både meg og henne og generelt er verdens snilleste om dagen.

Jeg er glad for at jeg fortsatt ikke er 100% sykemeldt men klarer å komme meg på jobb og føle at jeg gjør noe nyttig i løpet av dagen.

Jeg er glad for at vi har søsken og foreldre i hopetall i nærheten som bryr seg og kommer til å stille opp for vesla ettersom hun skal vokse opp.

Også er det sikkert en hel haug med andre ting jeg er glad for, som jeg bare ikke kommer på akkurat nå.

Ha en strålende dag folkens! Nå ble hvertfall jeg i godt humør :)

Skrevet

Jammen blir en i godt humør når en leser alt dere har skrevet her :) Blir minnet om at det er mange ting å være takknemlig og glad for :) Fort gjort å glemme det av og til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...