Gå til innhold

Å GIIID JEG VAR EN BLEKKSPRUT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada...

Etter å ha vært oppe halve natten med mine to minste på 6 uker og endelig fikk lagt meg kl 4 idag morges, kommer eldstedatteren inn i sengen vår etter å ha hatt mareritt.

Da ble det brått trangt om saligheten siden jeg hadde en tvilling med meg.

Halv seks våkner barn nr 2 og da er det party på soverommet.

pappa har jobbet i natt og er halvveis i koma, enda det er hans jobb å "aktivisere" den ungen mens jeg har tvillingene.

halv syv drar mannen min på jobben og etter det går det slag i slag.

selv våknet jeg med vond hals, hodepine og litt feber.

Barn nr 1 er i det vanlige, vil-ikke-du-bestemmer-ikke-humøret. (hurra for 5-års trassen) og er skikkelig treg med vilje for å se hvor langt hun kan tøye strikken til mamma før det smeller.

barn nr 2 er skikkelig sutrete og vil helst bare bæres og tilbes. får tatt morgenstell på henne etter mye om og men mens lillegutt skriker av hjertens lyst inne i senga.

Får tatt opp han,og selvfølgelig er han skikkelig tett i nesa og jeg må derfor ruke den suge-greia som barna virkelig hater av hele sitt hjerte, så han får puste skikkelig. Det hører med at tvillingsøster oxo har det samme...

så mens jeg holder på med han krangler de to store, tvillingsøster begynner å hyle som en stukken gris og sola skinner og fuglene synger.

får oss ned til stua til slutt og setter på NRK3 og gir de to store hver sin kopp med tørr honniKorn.

minstesøster får jeg lagt i bagen til vogna og hun ligger der pg slapper av for seg selv, mens jeg pent må bære bror mens jeg smører 2 matpakker og rydder sekker til skole og barnehage.

endelig får jeg slept alle 4 i bilen og kjørt en på skole og en i barnehage og da jeg kom hjem la jeg de to minste ute i vogna våkne og de har for en gangs skyld ikke laget en lyd, noe som er merkelig siden de egentlig hater å legge seg våken. hehe..

nå er det bare å telle ned for vi skal til kiropraktor for det er klart at det hører med til historien at begge tvillingene har kolikk pluss at lillegutt har skreet på seg lyskebrokk så her blir det oxo operasjon...

PAAARTYYYY

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååååh, jeg føler med deg! Ikke enkelt å være mamma noen dager. Hadde selv en noe tilsvarende dag igår som nesten tok livet av meg... men idag smiler tvillingene mot meg og har snart sovet i 2,5 respektive 1,5 time. Deilig - for da har jeg kunnet fly rundt her hjemme og forberede jentemiddagen som jeg skal ha her ikveld.

Det deilige med tuffe dager er at det kommer bedre dager etterpå ;)

Stå på, du gjør sikkert en glimrende jobb som mamma!

Skrevet

Honnør, medalje og diplom sendes sporenstreks til deg, for du er supergod!

Det er ikke bestandig at alle disse små skjønner hva teamwork og positiv samkvem er...og da blir man både stresset, sliten og i manko på både armer og ben...

Heldigvis er det dager som er lettere også, slik at man kan puste mellom slagene..

Jeg heier det remmer og tøy kan tåle! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...